In december ga ik een paar weken naar Zuid Afrika.
Het plan is om in de eerste week van januari 2014 het Krugerpark (een aantal dagen) te bezoeken.
Kennissen van mij uit Johannesburg vertelden mij dat er voor de maand december al flink wat reserveringen zijn gemaakt en het erg druk lijkt te zijn in die periode.
Wat is jullie ervaring hiermee? Kun je beter vanuit Nederland boeken vanwege de vakantieperiode, of op de bonnefooi een paar dagen vooraf? En welke organisaties zijn jullie goed bevallen?
Inderdaad vakantieperiode, en dus zou ik vooraf accommodatie vastleggen in het Kruger Park. Alternatief ga je net buiten het park zitten en maak je dagtochtjes.
Inderdaad Kim, zal wel vol zitten al, want die periode is hier de zomer (school) Vakanties, en al ver vooraf vol geboekt.
kijk even kurhulalodge.com een leuke lodge net buiten het kruger park , met een super goede kok!
Bedankt voor de tips!
We hebben inmiddels een klein idee wat we willen doen. We neigen naar een georganiseerd pakket vanuit Johannesburg, omdat we onze auto moeten inleveren in Kaapstad en daarna maar 4 dagen hebben voor we naar Nederland terug vliegen.
De gemiddelde prijs ligt rond 450-500 euro per persoon. Is dit reëel?
En hebben jullie tips voor wat betreft organisaties die dergelijke pakketten verzorgen?
Heb je hier al gekeken? Nomad Africa Adventure Tours - African Adventure Tours Zij hebben ook pakketten. Wij zijn vorig jaar met hun mee geweest en het was een geweldige ervaring! Om de kosten te drukken hebben wij gekozen om in tenten te slapen, dit was prima geregeld! Geen spijt van gehad. Succes!
Gaaf! Ik ben jaloers op je Ik ben nu 1x geweest en kreeg op de vertrekdag al last van een soort van heimwee! Hoop ooit nog eens terug te kunnen. Geniet ervan!
Je zou kunnen kijken naar de pakketten die de lodges aanbieden: zo heb je een 3 daags pakket met game-drives er in. Of je huurt een goedkoop autootje en rijd zelf naar het Kruger? Alternatief is dat je 1 volle dag Kruger safari boekt en buiten het park blijft overnachten. Er zijn opties te over
We hebben (na veel google en prijs-kwaliteitverhoudingen) gekozen voor een 3-daagse trip vanuit Johannesburg. Daarbij krijg je verschillende gamedrives op verschillende momenten van de dag, overnachtingen in lodges, maaltijden en ontbijtjes, en twee transfers (met tussenstops op mooie plaatsen). Op de terugweg gaan we ook nog naar een olifanten reservaat.
Communicatie over de mail verliep vlot en professioneel, én we kregen 10% korting!
We hebben denk ik mazzel dat we nog een plekje konden krijgen met kerst, veel andere organisaties zaten vol of hadden geen plek op die dagen.
Mocht je interesse hebben: http://www.krugerparktour.com/tours/3daybig5j.html
Inderdaad. De olifanten opvang is super, je leert heel veel over die dieren. Geniet. En inderdaad met de Kerst is hier echt alles volgevoekt al soms 1 jaar van te voren.