Ik ben nieuw op het forum. Hopelijk kunnen jullie me de juist info geven.
Ik ben van plan om Van Johannesburg naar Kaapstad te rijden met een huurauto (zeker niet de enige met het idee geweest)
Ben voor mezelf begonnen met een reisschema, maar kom al gelijk in de knoop.
De vlucht die ik op het oog heb komt om 07:15 oid aan op Johannesburg. Mijn idee was om Soweto en de energiecentrales te bezichtigen en dan gelijk door te gaan naar Hoedspruit of Hazyview en dan de volgende dag de Panoramaroute te rijden.
Tot zover is het me duidelijk… Nu begint het probleem: Krugerpark.
Wil natuurlijk ook wat van het Krugerpark zien, maar nu vraag ik me af hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Ik wil graag een excursie maken. Dus dat ik met zon jeep een dag mee ga en met geluk (iets van) de big five zie.
Het probleem is dat ik niet zo goed weet via wat ik dit kan boeken en waar ik het beste kan overnachten.
Ik ben op zoek naar iets budgets. Ik heb verschillende parken gezien waar je minstens 7000 ZAR betaalt per nacht. (het is me niet duidelijk wat er allemaal bij zit enz.)
Kan iemand mij vertellen hoe hij/zij dit heeft aangepakt of aanraders?! Hoop het!!
Kijk even op www.kurhulalodge.com. Een leuke lodge waar je ook een gamedrive kan boeken of lopen met de ranger en echt niet zo duur. Kim en Sander zijn altijd bereid je te helpen. Ze zitten in een klein prive game reserve, waar het wild in en uit loopt vanuit Kruger. Ze hebben vaak olifanten, giraffen en ander wild door hun tuin lopen. Echt spectaculair. En duur zijn ze ook niet.
en je moet gewoon geluk om de big 5 te zien, maar meestal zie je veel wild in Kruger, ook als je zelf gaat rijden. Ze hebt daar asfaltwegen, maar ook gravel paden, maar zijn goed te bereiden. Alleen je mag niet hard rijden en waarom zou je ook, je wilt dieren zien.
de laatste keer hebben we zelf een Luipaed met jong gezien, zo mooi,
houd er rekening mee dat het .s morgens druk bij douane is als jullie aankomen op net vliegveld van Joburg. Kan soms even duren. De Soweto torens, daar kan je jumpen als je wilt.
Aankomst op Jo’burg, door naar Soweto en dan ook dezelfde dag nog door naar Hoedspruit of Hazyview is redelijk aan de strakke kant. Ik vraag me af of je dit moet willen. Misschien de ochtend reserveren voor Soweto / Joburg en dan 's middags al een eind richting Hoedspruit / Hazyview rijden. Wellicht overnachting in omgeving Dullstroom / Lydenburg. En dan volgende dag fris en vroeg richting Panoramaroute. Zoals Annemieke al aangeeft, kun je Kruger park prima zelf rijden. En je kunt bij alle camps in Kruger nog extra game drives (ochtend, middag, avond) bijboeken. Dan ga je met de rangers van Kruger een paar uur op pad. Dan zoek je ook wel een overnachting in Kruger Park. Zie daarvoor www.sanparks.org Kun je ook heel makkelijk online boekingen maken. Op zich is de accommodatie in Kruger Park (behalve dan de particuliere lodges), niet al te duur. Zijn ‘self-catering’ huisjes, vaak redelijk basic maar een braaiplek is er altijd bij. Sommige camps hebben ook safaritenten klaar staan. Ook die zijn niet al te duur. Overal heb je restaurantjes en in de winkels kun je ook e.e.a. aan eten en drinken kopen. Alvast heel veel plezier. Groetjes, Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com
Hoi Benny, de meeste lodges buiten het Kruger Park kunnen je op een volle safari dag boeken in een open jeep. Is zeer bijzonder en zeker een aanrader. Daarnaast is er rondom Hoedspruit genoeg te doen wat ook zeker de moiete waard is: boottocht op de Blyderiverdam (dan zie je de Blyde River Canyon vanaf het water), bezoek aan een van de opvangcentra voor wilde dieren (Moholoholo), en natuurlijk een of meerdere game-drives in een van de prive-reservaten.
En… niet alle lodges in prive-reservaten zijn duur, kan het weten want heb er zelf eentje Soweto bekijken doe je niet zelf, maar georganiseerd het beste. Halve dag (bijvoorbeeld in de ochtend). Hierna doorrijden en overnachten net buiten Graskop: Thaba Tsweni lodge. Prachtig gelegen, je kan hier tevoet naar een van de watervallen.
De dag er na via de panoramaroute naar Hoedspruit. Tip: zorg dat je na 16:00 uur bij het uitzichtpunt op de 3 rondavels bent, dan heb je de zon schuin van achteren en zijn de kleuren het mooist om te fotograferen.
Veel plezier met je reis voorbereidingen, in welke maand wil je gaan?