Hoi Greuf,
Ik zou sowieso een nacht door willen brengen in het Kruger park zelf, op deze manier heb je op de dag van aankomst al een gedeelte van het park dat je kunt bekijken, en op de dag van vertrek kun je ook weer zelf gaan rijden.
Het beste wild kun je vaak zien vroeg in de ochtend (tip: ben op tijd bij de ingangspoort van het Kruger park, zodra deze open gaat) en later in de middag. Het Kruger park is bijv. geen ‘hele grote’ Beekse Bergen waar je altijd de dieren kunt zien. In het Kruger park komen wilde dieren voor, en de beste kans op het spotten van roofdieren is in de vroege ochtend. Overig wild laat zich ook over de hele dag wel zien, mede ook afhankelijk van de tijd van het jaar.
In het Kruger park kun je van 06:00 uur 's-ochtends tot 18:00 uur 's-avonds rondrijden en vertoeven. 12 uur dus dat je door diverse eco-zones (open savanne, bebost gebied, rotsachtige heuvels, riviergebied) kunt rijden.
In een privé-reservaat duurt de game-drive meestal een uur of 3. Maar wel over onverharde wegen, in een open game-vehicle (max. 10, meestal 4-6 gasten) en met minder auto’s die je tegen komt.
Al moet ik zeggen, als wij een dagje het Kruger ingaan, kom je op de onverharde wegen ook weinig auto’s tegen, helemaal in het gebied Orpen-Satara-Olifants.
Wanneer je in een privé-reservaat verblijft (zoals bij ons-Amukela
), kun je ook makkelijk een boottocht maken over de Blyderiverspoortdam -waarbij je vaart op de dam van de Blyde River Canyon -, het Cheetah project & Moholoholo bezoeken, een dagtocht in de bergen naar Graskop (de Panoramaroute), op Olifantensafari etc. doen.
Zit je in het Kruger park, dan gaat dit niet.
Wanneer het safari-gebeuren je erg aanspreekt zou ik hier wel een dag of 5 in totaal voor uit trekken.
Anders kun je ook opteren voor een volle dagtocht Kruger park. Het is maar wat je graag wilt.
Veel plezier met je voorbereidingen - de halve pret -.
Groetjes uit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com