Verblijf Kruger Park

Hoi,

In oktober maken mijn vriendin en ik een rondreis van 3,5 week door Zuid Afrika. We zijn nog op zoek naar een lodge in of nabij Kruger Park, het liefst met zwembad en niet te duur (ongeveer 100 euro per nacht, samen). Hebben jullie tips voor een bepaalde accomodatie?

Ik hoor het graag!

Als je in het Krugerpark iets zoekt dan ben je ook afhankelijk van wat er nog vrij is. Onze eerste keus was al vol en moesten op zoek naar alternatieven. Verder staan er op het forum ook veel tips. En goede tips zullen nog wel volgen. Succes!

Hoi,

In Oktober kan het al aardig warm worden, en bij ons is het zwembad water dan rond de 22 graden (brr… te koud voor ons!).
Op www.wheretostay.co.za kun je op regio zoeken en zie je ook meteen de prijsklassen er bij staan.

In het Kruger park zelf zijn Olifants camp en Lower Sabie mijn persoonlijke favorieten. Voor Olifants zou je kunnen proberen om te boeken in een chalet met riverview, en in Lower Sabie in een safaritent aan de rivier.
Hiervoor kun je kijken op www.sanparks.org (eenmalig aanmelden), vwb beschikbaarheid en online-boeken.

Veel plezier met je voorbereidingen, vaak al de halve pret :).

Groetjes uit de bush,

Corné van Dongen.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Heb al een aantal opties bekeken, maar we twijfelen nog: of we verblijven in 1 van de camps in het Kruger Park of we verblijven in een prive-reservaat (zoals in Amukela). Wat lijkt jullie het leukste? Zien we in een prive-reservaat ook genoeg wilde dieren? Uiteraard zijn we van plan om sowieso een game drive door het Kruger Park te doen.

Hoi Greuf,

Ik zou sowieso een nacht door willen brengen in het Kruger park zelf, op deze manier heb je op de dag van aankomst al een gedeelte van het park dat je kunt bekijken, en op de dag van vertrek kun je ook weer zelf gaan rijden.

Het beste wild kun je vaak zien vroeg in de ochtend (tip: ben op tijd bij de ingangspoort van het Kruger park, zodra deze open gaat) en later in de middag. Het Kruger park is bijv. geen ‘hele grote’ Beekse Bergen waar je altijd de dieren kunt zien. In het Kruger park komen wilde dieren voor, en de beste kans op het spotten van roofdieren is in de vroege ochtend. Overig wild laat zich ook over de hele dag wel zien, mede ook afhankelijk van de tijd van het jaar.

In het Kruger park kun je van 06:00 uur 's-ochtends tot 18:00 uur 's-avonds rondrijden en vertoeven. 12 uur dus dat je door diverse eco-zones (open savanne, bebost gebied, rotsachtige heuvels, riviergebied) kunt rijden.
In een privé-reservaat duurt de game-drive meestal een uur of 3. Maar wel over onverharde wegen, in een open game-vehicle (max. 10, meestal 4-6 gasten) en met minder auto’s die je tegen komt.

Al moet ik zeggen, als wij een dagje het Kruger ingaan, kom je op de onverharde wegen ook weinig auto’s tegen, helemaal in het gebied Orpen-Satara-Olifants.

Wanneer je in een privé-reservaat verblijft (zoals bij ons-Amukela :slight_smile: ), kun je ook makkelijk een boottocht maken over de Blyderiverspoortdam -waarbij je vaart op de dam van de Blyde River Canyon -, het Cheetah project & Moholoholo bezoeken, een dagtocht in de bergen naar Graskop (de Panoramaroute), op Olifantensafari etc. doen.
Zit je in het Kruger park, dan gaat dit niet.

Wanneer het safari-gebeuren je erg aanspreekt zou ik hier wel een dag of 5 in totaal voor uit trekken.
Anders kun je ook opteren voor een volle dagtocht Kruger park. Het is maar wat je graag wilt.

Veel plezier met je voorbereidingen - de halve pret -.

Groetjes uit de bush,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Als je wilt zoeken naar accommodatie, zijn de volgende boekingssites ook erg handig. Ze werken trouwens ook prima:
www.sleeping-out.co.za
www.safarinow.com

Je kunt als criterium je zwembad-optie aangeven maar ook een (maximaal) bedrag dat je per nacht wilt besteden. Heel veel plezier met alle voorpret en straks natuurlijk ook met de vakantie zelf!

Met zonnige groet,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Heb een tip : neem contact op met African Lodge (Yvonne en Gerard van Schen del : NL-ers) die een prijsgunstige lodge bouwen in het Hoedspruit Conservacy direct aan het Kruger. Het zwembad wordt nu gebouwd (8x4m) en wordt SUPER mooi! Moet in juni/juli af zijn, maar in oktober zeker.
Groetjes, Jurjen

Wij al een aantal keer verbleven in het Mercure hotel in Nelspruit.( niet ver van Kruger NP)
Prijs zo’n 60 EUR per kamer
Comfortabel hotel met zwembad
Goedkope vluchten met Kulula voor zo’n 40 EUR naar Nelspruit
Excellente tours met About Nature Tours uit Nelspruit mogelijk ( 900R pp) voor dagsafari

Ik ben toen in Hazyview in Hippo Hollow Country Estate verbleven. Echt een aanrader! Hele mooie kamers, goed restaurant en een mooi zwembad. Soms zie je tijdens het eten de hippo’s en krokodillen! Het ligt net buiten het Krugerpark maar zij kunnen je wel een ontbijtpakket meegeven als je al vroeg op safari gaat oid. De prijs kan ik zo snel niet meer vinden.

Ik zou zeker in het KNP overnachten. Dat is een ervaring apart. Eén nacht in één van de lodges in de private games reserves rond het KNP is ook een fantastische ervaring. Wij gaan al voor de derde keer terug naar een lodge in de Thornybush. Je ziet daar heel veel wild en heel dicht bij. Voor 100 euro per nacht weet ik niet of je in de lodges in de privaat reservaten iets vind, omdat daar vaak vol pension en gamedrives bij zitten. Toch echt de moeite om te overwegen om daar in te investeren. Kijk eens op www.kwambili.com
We slapen hier altijd in de tenten en dat is al een ervaring op zich.

Veel plezier in Zuid-Afrika!