volgend jaar oktober ga ik voor vier weken een rondreis maken door zuid-afrika/mozambique. Ik ben erg aan het twijfelen hoeveel tijd ik door moet brengen in het krugerpark en waar ik dit het beste in krugerpark kan doen. Ik hoef geen luxe accomodatie maar wil wel graag mooie gamedrives maken.
Nu lees ik op internet dat de game drives in krugerpark zelf minder goed geregeld zijn als in de national parken (minder hun best doen tijdens het wild spotten). Hierdoor kreeg ik het gevoel dat ik meer kan heb om wild te spotten met een gamedrive vanuit een private game reserve. Wat zijn jullie ideeen hierover?
Hebben jullie tips voor accommodaties in krugerpark/private game reserve en aan welke prijzen moet ik dan denken. Hoeveel dagen zal ik hiervoor uittrekken. Ik bezoek tijdens mijn reis ook een dag het addo national park en twee dagen het hluhluwe national park.
Wij zijn 2 jaar achter elkaar geweest en vinden de gamedrives in een privatepark geweldig!
door kruger kan je net zo goed zelf rijden .
Addo en hluhluwe vinden wij veel mooier, kruger is toch meer een “dierentuin” http://www.umkumbe.co.za hier zijn wij 2 maal geweest en gaan ws volgend jaar terug!
Herman en celeste zorgen voor een onvergetelijk vakantie !
groetjes judith
Je kan ook beide doen. Bijvoorbeeld in een privat game reserve, met een ranger en zelf gaan rijden in Kruger park.
een geweldige lodge is www.casartgamelodge.com in Grietjie (Baleu) vlakbij Phalabowra)
of naar www.welgevonden.org. Wij hebben beide gedaan. Wil je meer weten over de dieren dan kan een ranger je alles vertellen op een gamedrive en die zijn zeker goed in de priveparken en zeker niet in de Nat. Parken http://www.casartgamelodge.com/
In zuidafrika is ieder park in zekere zin een dierentuin, maar zodra je de hekken voorbij bent merk je daar niks meer van. Onzin dat krugerpark meer een dierentuin zou zijn dan andere parken.
Ben het overigens wel eens dat de gamedrives in krugerpark een beetje lafjes zijn, je kan beter zelf rijden. Je ziet niet minder dan met georganiseerde gamedrives en het is echt veel leuker. Hetgeen zo’n ranger je vertelt kan je zelf ook wel vinden in een boekje.
Wel een grote dierentuin, maar dat zijn de andere parken ook. Nee, lol, wil je naar een dierentuin, danzijn die er ook in ZA, Joburg Zoo, of Lion padk, dat zijn nu echte dierentuinen.
Zat er inderdaad aan te denken om beide een nachtje te doen. Valt krugerpark zo tegen dan? Zijn de game drives in een private game lodge niet beter als die van Kruger zelf?
Ja de gamedrive zijn zeker beter in een privepark. En kruger is super als je daar zwlf doorheen rijdt. Wij waren daar mog 10 dagen veleden en hebben zoveel gezien, we reden van Phalaborwa hate naar Orpehn gate. Gezien veel olifanfen, hyena, vround hornbills, leewien en 3 luipaarden o.a. Dus super daar.
Hoi, ik zou allebei doen: paar daagjes zelf in het Kruger rondrijden en in een private game reserve een aantal game-drives boeken.
Voordeel van zelf rijden in het Kruger is dat je van 06:00 - 18:00 kunt rondrijden. M.a.w. je kunt een groot gebied bestrijken met veel variatie. Bij de game-drives in de prive-reservaten ga je onder begeleiding van een ervaren en gekwalificeerde gids in een open game-vehicle op zoek naar het wild. Je zit hoog en gaat ook wanneer de situatie er om vraagt off-road.
In het Kruger Park kan ik van harte Satara (wildrijk) en Lower Sabie aanbevelen. Olifants camp is prachtig gelegen op de rotsen met een fantastisch uitzicht.
Nee, zeker niet! Tis echt een mooi park met veel dieren en iedereen die zegt dat het een dierentuin is moet je gewoon negeren. Maar wel gewoon zelf rijden, dan is het pas echt leuk!
Hoi,
Wij hebben in jan/febr. 2012 in het krugerpark een vierdaagse wilderness trail gemaakt.
Dit is geweldig! Je gaat met 8 mensen en twee gewapende rangers vanuit een basiskamp( in ons geval letaba restcamp) naar een trailcamp in de bushbush.
Het is erg primitief en je gaat elke morgen en middag een tocht te voet maken over ongebaande paden.in dit gebied komen geen andere toeristen. Je staat oog in oog met de predators.
Gezien de beperkte accommdatie moet een jaar van te voren boeken bij SANPARKS in Pretoria.
Dit an via email en je moet deels vooruit betalen en dat kan via visa.
Wil je meer informatie wil ik je wel de nodige gegevens opsturen.
Ik ben mij oa aan het orienteren voor een trekking in het Kruger Park. Je schrijftdat je 2xdgs een wandeling maakt. In de info die ik heb gelezen heb staat dat er ook gamedrives gemaakt worden.
Hoe lang ben je onderweg met de wandeling? Wat heb je allemaal gezien? Is het basiscamp omheind? Ik zou graag meer info willen hebben. Is dat mogelijk?
Er zijn een achttal wilderness trails die allemaal starten van een basiscamp. Wij zijn gestart vauit Letaba.De trail start zondagmiddag om 15.00 uur en duurt toto woensdag 15.00 uur.
Je bent met acht man en twee gewapende rangers.
Het wilderness trail camp is vrij primitief: geen electra etc.
He camp is summier omheind . Er komen geen andere toeristen op die plekken, het is te ver afgelegen in de bush bush.
Je loopt elke dag een 10 km over ongebaande ondergrond waarbij je moet oppassen voor slangen etc.
Je staat oog in oog met de predators.Het is echt een aanrader.
Het is alleen zaak dat je tijdig boekt bij SANPARKS.
Mocht je nog meer details willen weten kan ik je een overzicht sturen eventueel per email foto;s
Hallo
Hier ook nog een tip. Ik ben zelf helemaal weg van Umlani Bushcamp in het Timbavati Private Game Reserve. Niet zo extreem luxe en echt super safari’s gehad, oa door met een ranger hiken door het reserve. Dat is best spannend kan ik je zeggen!
En heel gaaf, je kan er ook overnachten in een Tree House, en dat is letterlijk een boomhut zoals je die vroeger zelf maakte. Heel basic dus en s nachts lopen de hyena’s en buffels onder je hut door! Ik vond het echt een ongelooflijk gave ervaring! Er is trouwens nu ook een nieuwe gave Zuid-Afrika app voor de Ipad, genaamd Mijn Zuid-Afrika. Daar staan ook veel leuke tips en trics op!
Veel plezier!
Hier ook een vraag over Krugerpark, ik had gehoord dat je de camps in het park vroeg moet boeken, dus probeerde ik vandaag 1 nacht in Satara en 1 nacht in Lower Sabie te boeken voor eind september 2013, en wat denk je? Lower Sabie zit al vol! Bizar… Welke kampen zijn nog meer aan te raden in zuidelijk Kruger? (waar we nog een nacht kunnen slapen na Satara). Alvast bedankt!