Georganiseerde tour in Kruger of niet?

Hallo allemaal,

Ik ga volgend jaar met een 3 anderen naar Zuid Afrika, we bezoeken ook Kruger en hebben hier 1 volle dag voor een eventuele game drive. En twee halve dagen. Raden jullie een georganiseerde gamedrive aan en hoe duur is dit ongeveer.

Bedankt,

Frank

Een georganiseerde game drive kost rond de 160 rand per persoon voor een ochtend of nacht gamedrive. hangt af vanuit welk kamp.
Je kan ook prima met je eigen auto game drive’s rijden in het Krugerpark.

Het aanbod verschilt per kamp. Alle prijzen vind je op de website http://www.sanparks.org/parks/kruger/tourism/activities/knp_activities_tariffs.php

Nog niet in Krugerpark, maar wel op andere plaatsen “night drives” meegemaakt en dat was gewoon fantastisch omdat je soms dieren ziet die je helemaal niet had verwacht. Daar hoort uiteraard een portie geluk bij, net zoals wanneer je zelf met je huurwagen door het wildpark rijdt.

Je kan ook een game drive doen met een ranger in een van de aangrenzende parken zoals Balule, Thornybush. De rangers weten altijd wel wild te vinden. Omdat ze dagelijks in dat park rijden.

In het kruger weet ik het niet. Wij waren met de eigen auto, maar vonden dit toch tegen vallen, maar ja dat is persoonlijk!

1 foto dat we echt tussen de buffels stonden (Tornubush park) en een cheta familie.

groet uit een zonnig en warm worden Kyalami

Bedankt allemaal,

Ik heb er zeker wat aan gehad.

frank

Hoi Frank,

De Kruger-safaris rijden op dezelfde paden waar je met je eigen auto ook mag rijden. Je kunt dus heel goed zelf ook op pad gaan, en heb dan ook de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt.

Belangrijk bij de kans om goed wild te zien is dat je zo vroeg mogelijk op pad gaat, en dat je ook in een wildrijk gebied zit. Het is niet zo dat het wild gelijk over het hele Kruger park verdeelt is…

Voordeel van de Kruger-safari is dat je in een open game-vehicle zit, en dus ook hoger. Dat kan ook weer erg fris zijn, zeker als de gids hard rijdt. Bedenk dat deze gids in dienst is van de staat, ik heb nogal eens mindere ervaringen gehoord van gasten van ons.

Persoonlijk zou ik iig een game-drive doen (in de zomer in de ochtend, in de winter in de namiddag overgaande in de avond), en daarnaast zelf zo vroeg mogelijk op pad gaan.

Veel plezier met je voorbereidingen.

Groetjes uit de zonnige bush :zon02:

Corné.

www.amukela.com