verblijf in Kruger

Hoi!

We komen a.s. 6 September aan in Johannesburg en zijn van plan om 8 September bij het Kruger aan te komen. We willen of vooraf of na een bezoek aan Kruger de panorama route doen.
We hebben een dag of 4 om Kruger te zien. Hebben jullie tips voor een slimme route en leuke verblijfplaatsen in het park? We willen eerst in het park en dan denk ik in een prive reservaat verblijven.

Ik lees goede dingen over lower sabie, maar volgens sanparks.org is deze dan al volgeboekt.

Alvast dank voor jullie reacties. Grtjs Janine

Je hoeft zeker in IN Kruger te overnachten, maar je kan ook in een van de prive parken er om heen overnachten, daar loopt ook wild rond en hebben vaker betere en leuke lodges. Het wild komt van het kruger park dat kan vrij in en uitlopen en vaak komen ze dichtbij je kamer.

Zoals die van Kim en Sander www.kurhulalodge.com of
bakkersbandb.com of wat luxer http://www.casartgamelodge.com/

Ik zou eens kijken op www.pungwe.co.za echt de tijd van ons leven gehad!
Zit in Manyeleti, nabij Orphen gate Kruger park. Vanuit daar is het erg makkelijk om de Panorama route te rijden.

Ha Janine,

als je regelmatig de website van samparks blijft checken zul je zien dat er zo rond 4 weken voor de datum dat jullie in Kruger willen zijn, er weer van alles vrij komt. Touroperators kunnen ‘blockboekingen’ doen en als niet alles verkocht is komen die weer bij Sanparks terug. Er gaat natuurlijk niets boven in het park zelf te overnachten. Lower Sabie is wel heel erg geliefd maar ook andere kampen als Satara of Berg en Dal zijn zeker de moeite waard.
En als je in Kruger bent, vergeet de asfaltweg en neem de zandpaden!

Ruud

Er gaat niets boven een overnachting IN een nationaal park. Je kan dan al heel vroeg 's ochtens op safari vertrekken (zodra de hekken open gaan) en tot het sluitingsuur genieten van de dieren. Bovendien hoor je 's avonds aan jouw accommodatie vaak allerlei vreemde geluiden, die je dan probeert te identificeren. Vooral als je iets buiten het kamp-centrum kan overnachten. Er gaat nu eenmaal niets boven die aparte sfeer!
Wèl belangrijk is het om tijdig te reserveren via de website van sanparks.
Groetjes. Toetske

Toen wij het Kruger Park bezochten hebben wij altijd juist buiten het park geslapen. Eerst in de Porcupine Bush Lodge bij de Orpen Gate, een echte aanrader! Dan zijn we door het Kruger Park gereden en s’avonds in Hazyview overnacht. Bij Hazyview is ook een ‘gate’. Dan s’morgens vroeg weer het Kruger Park in en zo naar Komatipoort gereden, ook hier een gate. Toen hebben wij in een backpacker geslapen, Kruger View. Net buiten het park gelegen, s’morgens werd ik er wakker van het geluid van hippo’s!

Voor meer info en onze reisverhalen en foto’s surf even naar onze website:

Groetjes en veel plezier
Astrid

Hoe je het ook wendt of keert, slapen IN het Kruger Park zorgt simpelweg voor tijdwinst, sowieso. Dus als jet net ff wat langer wilt slapen en binnen 10 minuten in je auto kunt zitten en tussen het wild wilt staan, slaap je gewoon in het park zelf. Vind je dat zelf minder belangrijk, slaap er dan vooral buiten maar bedenk wel dat de afstanden vaak best behoorlijk groot zijn hier. Vanuit veel lodges ben je toch al snel een hele tijd aan het rijden voordat je uberhaupt bij een van de ingangen van het park bent. Dan nog inchecken e.d… Zonde tijd!

• maar is mijn mening natuurlijk. Vanzelfsprekend zijn er overal schitterende lodges en allemaal hebben ze hun eigen unieke punten. Belangrijkste is dus gewoon bewust ergens voor te kiezen. Klopt het qua sfeer, qua budget en qua route, dan ga je er gewoon voor. En dan vooral genieten!!!

Groetjes,
Natascha Snelder www.zazoetravel.com

Hoe zit het met entreeprijzen van Kruger?
Wij [ik en mijn vriendin] gaan eind september o.a. naar Kruger, en overnachten eerst in Sabie. Dan gaan wij door naar Olifants [1 nacht], Kapama [private lodge] voor 2 nachten en dan door naar Marloth Park.

Ik weet dat de entreeprijs ca. 20 p.p.p.dag is, maar hoe doe je dat als we overnachten in Olifants?

Groet,
Quaz

Als je geen ‘international wildcard’ hebt betaal je inderdaad per dag. Dat doe je gewoon als je incheckt in het kamp waar je overnacht.

Ruud

Hallo Quaz,

Volgens mij betaal je per dag als je een “day visitor” bent en per nacht als je in één van de officiële Sanparks-accommodaties geboekt hebt. In jullie geval: 1 nacht Olifants = 1 keer 20 € per persoon voor de dag van aankomst in en de dag van vertrek uit Olifants. De daaropvolgende dag(en) moet je dan wèl weer 20 € p.p. per dag betalen. Je kan uiteraard voor alle zekerheid jouw vraag doormailen naar Sanparks.

Groetjes, Toetske.

Voor één overnachting betaal je per persoon twee dagen conservation fee, dus met een stel ben je 4 x 192 ZAR kwijt plus de kosten van de overnachting.

Groetjes Remco.