15 dagen (verdeling zuid / west) + vragen rondom krugerpark

Hoi!

Aankomende november gaan mijn vrouw en ik 2 weken lang naar Zuid-Afrika met daarna nog 1 week Maurititus.

Het hebben al een ticket geboekt naar Kaapstad en van Johannesburg naar Mauritius. Het idee is om nog een ticket te boeken vanuit bijv Port Elizabeth naar Johannesburg.

In totaal hebben we 15 dagen om door te brengen in Zuid-Afrika. Nu zitten we te kijken hoe we de reis concreet gaan invullen, maar we hebben eigenlijk nog niet echt een goed idee om hoeveel tijd waar door te brengen.

Onze eerste inschatting is om in 6 dagen van Kaapstad naar Port Elizabeth te rijden en dan vervolgens nog 9 dagen voor Johannesburg en Safari in het Krugerpark etc. Echter we vroegen ons af of dit wel een reeele planning is.

Onze vraag is: Wat zouden jullie als verdeling aanhouden in die 15 dagen? Is vliegen vanaf Port Elizabeth reel of is het handiger om bij Kaapstad te blijven en daar naar Johannesburg te vliegen? Of misschien vanaf George?

Een andere vraag die ik had is hoe je overnachtingen in het Kruger Park boekt? We willen graag een paar nachten in het park zefl slapen maar ik zie nergens prijzen op de site van het kruger park.
En kun je dan in een tent slapen die daar al is opgezet? En moet je zelf eten meenemen?

Hopelijk hebben de kenners hier antwoord op deze vragen. In ieder geval bedankt! :slight_smile:

Groet,

Op welke website heb je gezocht? De enige officiële is die van Sanparks. Daar vind je ook de prijzenvoor overnachtingen. Sommige camps hebben tenten ter beschikking. Anderzijds staan er rondawels of bungalows ter beschikking.Sommige camps hebben ook restaurants (die momenteel trouwens veel beter zijn dan pakweg vier jaar geleden). Je kan uiteraard ook zelf koken (de keukens zijn nogal goed uitgerust) of braaien en dit dan gezellig met een glaasje wijn of iets anders op het terras genieten.

Als jullie een paar nachten in het Krugerpark blijven, kunnen jullie misschien ook de aanschaf van een Wild Cardoverwegen. Europeanen kunnen echterenkel de International All Parks Cluster kopen. Conservation Fee prijzen zijn PER PERSOON, Wild Card prijzen zijn PER KOPPEL.
De zogenaamde Conservation Fees zijn ingangsprijzen per dag (voor dagbezoekers), maar als men in het park overnacht, zijn dit de prijzen per overnachting.

Groetjes,
Toetske

Hallo

Heel veel info vind je hier!

Voor de rest is het best moeilijk om voor iemand een indeling te maken,
hangt er ook erg vanaf hoeveel km je in dit immens grote land zelf wilt rijden!
En wat betreft de wildparken, zit je gelukkig buiten de meeste vakanties daar, maar
dan nog zal er op dit moment al veel volgeboekt zijn!
En voor de wild card kun je eigenlijk zelf zo’n beetje uitzoeken, alleen voor Kruger word het
pas na 5 dagen interessant, maar misschien in combinatie met meerdere (goedkopere) andere
parken en overnachtingen kan het wel degelijk geld besparen!

veel planplezier

Dank voor de reacties. Ik had inderdaad de verkeerde site te pakken. Ik denk dat een wild card niet handig is omdat we inderdaad ook niet weer zo lang blijven in de parken.

Geen tips / richtlijn m.b.t verdeling Zuid/West?

Hallo appien

Gaat niet zozeer hoe lang je in de parken blijft, maar je betaald per keer inrijden,
maar ook bij een overnachting binnen een park betaal je de dag entree elke dag!
En de wild card blijft een jaar geldig…

veel planplezier