Kruger Park

Hi allemaal

Wij gaan in Juli naar Zuidelijk Afrika en willen enkele dagen overnachten in het Kruger park, we zijn van plan om van Zuid naar Noord te trekken om daarna naar Botswana te gaan. Nu zijn er op de route meerdere restcamps, welke zijn volgens jullie aan te bevelen of maakt het geen verschil in welk restcamp je verblijft?

Thanks!

Stefan

Mijn advies: boek gewoon zo snel mogelijk. Er zal amper nog iets vrij zijn, dus neem wat nog vrij is! In het noorden is misschien nog wel het een en ander vrij, maar verder bijna niet meer :wink:
Tenminste, toen wij boekten een 2 maanden geleden was er al een groot deel vol, zelfs de campsites.

Inderdaad, snel boeken, want alles is daar snel vol. En neem warme kleding mee, het is winter en kan koud worden zodra de zon weg is. En als jullie een safari boeken dan heb je warme kleding nodig in de open wagens. Elk kamp heeft wel wat, dus gewoon een paar boeken.

Bedankt voor de reacties, ik heb inderdaad maar de campings vooruit geboekt en ik had bij sommige rest camps de laatste plekken, andere waren zelfs al vol!

Wie weet hoe ik het beste de toegang kan berekenen en regelen voor het Krugerpark?

Op de website van SANparks kom ik er niet helemaal uit:
Er is een daily fee per persoon? te betalen bij de gate?
En als je een overnachting hebt geboekt in het krugerpark? Is dat excl. of incl. daily fee?

Bestaat er ook een meerdagenpas of familycard?

Zo niet dan is bij een bezoek van 2-3 dagen een wildcard al aantrekkelijk, of niet?

bedankt voor het meedenken alvast

Riétte

Conservation fee is 248 ZAR per persoon per dag, ook als je een huisje hebt geboekt komt dit erbij.

http://www.sanparks.org/parks/kruger/tourism/tariffs.php

Een Wildcard kan aantrekkelijk zijn, even het aantal dagen berekenen dat jullie in het park zijn en de fees bij elkaar optellen.

Een International Wildcard kost 2610 ZAR voor twee personen, ga je vier dagen naar het Kruger dan is een Wildcard al voordeliger.

Groetjes Remco.

Even ter aanvulling, de Wildcard kan je via hun website (www.sanparks.org) bestellen en wordt dan in Nederland thuis bezorgd. Is een jaar geldig na betaling / bestelling. Wij hadden binnen 3 weken de kaart thuis en hoeven nu niets meer te regelen voor de toegang tot veel parken.

Hallo Remco

Je berekening klopt niet helemaal, 250pp is 500 per dag dus dan
moet je minimaal 6 dagen naar het park, tenminste met twee personen!
Wij gaan ook in juli, maar starten in Kaapstad, en willen daar de wild card
halen omdat deze voor alle parken (80+) in zuid Afrika geldt!

Groet en veel planplezier

Elke Wild Card is geldig in alle “deelnemende” parken, maakt niet uit waar men ze aankoopt. Hier vinden jullie nog eens een overzicht: http://www.wildcard.co.za/parks_and_reserves.htm

Klein voorbeeld: wie naar de westkust van Zuid-Afrika reist, wil allicht Bird Island in Lambertsbaai bezoeken. De normale entreeprijs is minimaal (40 ZAR?) maar ook daar hoef je gewoon maar je Wild Card te tonen om gratis binnen te mogen. Heel wat toeristen weten dit niet, maar het scheelt alweer een drankje, bijvoorbeeld bij Isabella’s (vlakbij)

Groetjes. Toetske

Edit: wij hadden de Wild Card in Pretora gekocht en hebben er 11 maanden later een tweede keer kunnen van profiteren.

Staan deze wildcards op naam of kunnen deze daarna weer verkocht worden?

Gelukkig staan ze op naam. Met dit geld worden namelijk de parken onderhouden. Doorverkopen is zo triest zoals met de kaarten in Canada gebeurt! Dat je hiermee je kosten op je vakantie wilt beperken…