wildcard Kruger

Hoi allemaal,
Over 4 weken gaan we (2 personen) naar zuid afrika. Ik las in voorgaande berichten dat je bij de entree van het krugerpark een Wildcard kan kopen. Wij gaan naar binnen via de Phalaborwa gate, kunnen we daar ook de wildcard kopen? Heb je daar ook nog een pasfoto voor nodig ofzo?
Alvast bedankt!
Groet Rianne

Ja die kan je daar ook kopen. Nee, neem je paspoort gewoon mee.

1 like

Hallo

Houd er ook rekening mee dat een wild card voor ons buitenlanders R 2610 kost voor twee personen!
Dus voor Kruger begin je pas met meer dan 5 bezoeken iets te verdienen, en
de entree bij alle andere aangesloten parken is goedkoper dan Kruger!

Veel planplezier

1 like

Top! Dank jullie wel!

Ik ben net 5 dgn terug van Zuid Afrika en heb geen wildcard gekocht. De andere parken zijn inderdaad veel goedkoper en ik weet niet of het dus voordeliger is.
De entree voor Kruger is 250 rand pp.
Tip om overigens zelf door het Kruger te rijden. Wij hebben 1 safari via de lodge gedaan, maar in onze eigen auto alles verkennen en over kleine paadjes rijden was toch echt veel leuker. Deze periode kun je het wild ook goed spotten, omdat het er nu zo dor en droog is.
Veel plezier

Hoi Nicolette,
bedankt voor de tip!
Maar we gaan 3dgn naar Kruger, 2dgn Mlilwane, 2 dgn Hluhluwe, Giants Castle Nature reserve, Monks Cowl nature reserve, Tsitsikamma section, en naar Kaap de goede hoop. Dus we hebben uitgerekend dat een Wild card goedkoper is.
We willen idd zelf door Kruger rijden en een avond safari boeken.
Groet Rianne

Hallo

Nog even een kleine waarschuwing voor diegene die hier in Nederland hun wild card willen
bestellen en laten opsturen!
Wij kochten in Kaapstad onze wild card op 8 juli j.l., deze word dan opgestuurd (lekker makkelijk) naar
Nederland en we kregen een copie waar we zonder problemen diverse parken mee
bezocht hebben!
Maar nu komt het, voor de originele wel een track and tracé nummer gekregen maar
is nog steeds niet binnen, ook een pakketje dat ik 4 of 5 jaar geleden naar Zuid Afrika
gestuurd heb, moet nog steeds aankomen!

Veel planplezier

:slight_smile:
Ben aan’t bestuderen om terug te gaan naar Zuid Afrika (ik woonde er een jaar in 75-76) en krijg er steeds meer zin in. Heb bijna alle posts gelezen.
Lang leven wereldwijzer.
Het valt me op dat de parken biezonder goedkoop zijn ! Zelfs maar 17 euro voor Kruger.
Daar kunnen ze iets van leren in Kenya!! (80 dollar voor amboseli)

ALs een Jeep huurt met daktenten, mag je dan overaal zomaar staan ? Of moet je naar een camping ?

GRTZ
Monique

Nee je moet in de camps staan hoor, die zijn beschermd en boek ook een plekje van te voren , is aan te raden.

en nee in ZA moet je op een camping staan, je mag niet overal gaan staan.

Hallo

Ik wil het draadje over de wild card nog eenmaal openen,
heb de card nu na ruim 3 maanden nog niet binnen!
Een gewaarschuwd mens teld voor twee!

veel planplezier

Daarom gewoon aanschaffen bij 1 van de Natinale parken, is wel zo makkelijk.

Wij hadden de kaart in juli besteld en 3 weken later plofte deze op de mat. Lucky us! Nu ook het magazine “Wild” ontvangen.

De reden dat wij een Wildcard hebben gekocht is om niet te hoeven nadenken en alle parken waar we in willen in kunnen gaan. Misschien zijn we hierdoor duurder uit maar steunen we wel een goed doel… :wink:

Voor ons gaat het bijna beginnen…