Wij trekken van half september tot half oktober met een huurauto van Johannesburg via Krugerpark, Swaziland, naar Dubran, dan vliegen naar Port Elizabeth en via de zuidkust richting Kaapstad. We hebben voor Krugerpark drie safari’s geboekt, verblijven in Sefapane Lodge maar willen vervolgens door Krugerpark naar Swaziland. Daar hebben we ook overnachtingen geboekt maar vanaf Port Elizabeth doen we alles via B&B’s. Onderweg willen we natuurlijk zoveel mogelijk natuurparken bezoeken. Nu heb ik e.e.a gelezen over de Wild card en dat die je toegang geeft tot de meeste parken waar wij langs komen. We willen o.a. in de Wetlands nog een rivier safari doen en in het zuiden naar Addo’s Elephant park. EN uiteraard bij Kaapstad naar Cape Point waar je dan ook door een mooi park komt. Is het aan te raden zo’n Wild-card nu al te bestellen en zo ja, hoe doen we dat? Of zit de entree tot die parken bij geboekte safari’s in?
Hoi,
Wij vertrekken in Juli naar Zuid-Afrika en ik zit ook nog steeds te twijfelen over de wildcard. Maar ik heb besloten de kaart niet vooraf te bestellen. Je kan de kaart gewoon kopen bij het eerst park waar je komt en de prijs is hetzelfde.
Verder zie ik dat je naar st. lucia wetlands wilt maar dit park valt niet onder de wildcard! Dit geld overigens ook voor HluHluwe/Umfozi n.p.
Je moet gewoon eens goed uitrekenen hoeveel dagen je in de parken bent en dan de prijzen vergelijken. voor ons zal het er denk ik net om hangen en dus nemen we denk ik voor het gemak gewoon de wildcard bij het eerst park dat we bezoeken.
Wij willen de volgende parken bezoeken :
Table mountain N.p.
Agulhaz N.p.
Bontebok N.P (misschien ligt aan hoeveel tijd we hebben)
Wildernes
Tsisikamma
Addo
en natuurlijk het Kruger park
Lijkt me best rendabel om de kaart te kopen. Alleen wij doen het dus te plekke.
Hoi Guido,
Bedankt voor je reactie
Ik heb inderdaad eens zitten berekenen wat we kwijt zijn aan entree en toen bleek dat we ca € 70,-- aan entree kwijt zijn terwijl de kaart omgerekend voor een echtpaar € 140,-- kost. Lijkt me dus wel duidelijk wat wij doen. Wij gaan ongeveer de zelfde parken bezoeken. + Kruger, maar daar hebben we safari’s geboekt dus dan zit neem ik aan de entree bij de prijs in.
Goede reis!!
Meestal is de entree apart alsmede het bedrag per dag. Ga dat na bij de safariclub.
En Kruger is duur per dag. Dus is een wildcard snel goedkoper.
groet,
Hans Oosterhof
Bedankt Hans, ik ga het zeker navragen.
groet,
Hinke
Hallo,
Wanneer je in de buurt van Tsitsikamma komt en daar een of meerder nachten wilt blijven moet je zeker overnachten in de Misty Mountain lodge. Kijk op: http://www.mistymountain.co.za/
En ken je: www.wheretostay.co.za ? Alle logeeradressen / B&B’s op een rijtje per regio.
Veel plezier, Hans
Hallo Hans,
Voor het eerste gedeelte van de reis (tot aan Durban) hebben we alles al geregeld. Vanaf Port Elizabeth bekijken we het onderweg waar we willen overnachten. Daarvoor heb ik inderdaad via die link die je stuurde al de nodige ideetjes opgedaan. Bedankt voor de tip!
Hinke
De Wildcard is WEL geldig voor Hluhluwe-Umfolozi!
Gr. Hans
www.come-along.nl
De wildcard zal niet werken voor je safari’s die je bij Sefapane in Kruger hebt geboekt. Dan is de toegang tot Kruger inderdaad inbegrepen.
Voor de overige dagen in Kruger kan een wildcard wel degelijk handig zijn. Normaal gesproken is de toegang voor Kruger R140 per persoon per dag (ongeveer € 12,40 pp). Da’s dus niet echt verschrikkelijk duur. Je zult dus echter beetje moeten puzzelen met toegangsgelden en prijzen van de Wildcard. En let op dat er meerder mogelijkheden rondom de wild card zijn. Ze werken hier namelijk met ‘clusters’. Zo kun je een kaart nemen voor het bushveld cluster maar dat geldt dan weer niet aan de kust. Maar er is ook een kaart voor alle nationale parken in Zuid-Afrika. Maar je hoeft een wildcard zeker niet in Nederland al te bestellen. Kan hier bij elke ingang van elk deelnemend park. Laat je dus wel goed adviseren zodat je er zoveel mogelijk uithaalt.
En verder… geniet van de voorbereidingen en straks van de reis. Veel plezier alvast!
Natascha Snelder
Hallo Hinke,
Ook wij hebben tijdens onze reid april 2009 bekeken of het verstandig is om een wildcard te kopen.
Kijk in je planning welke parken erbij horen.
b.v. Hhuhluwe-Imfolozi park (ca ca 170 rand (Kruger 140 rand p.p.)
Krugerpark hoort wel bij de wildcard en Hhuhluwe niet!
Tel het op, en je ziet wat je moet doen!!
Wildcard kan je bij het eerste beste park starten!
Safari’s boek je altijd apart.
Vergeet niet te genieten, als je teveel gepland hebt, gaat
dat moeilijk worden.
““Mijn zoon zou zeggen, 8 uur achter het stuur is gelijk aan 8 uur werken””
““Prop niet 5 weken in 3 weken””
Tip, tank altijd op tijd, wij stonden bijna zonder benzine!! Eng…
Wil je nog tips:
Ik ben vorig jaar nog in Hluhluwe geweest en heb gewoon mijn Wildcard kunnen gebruiken. De dames aan de receptie wisten het niet maar gelukkig één of ander hoofd wel. Sta er op!
Pim Kielen (eigenaar Bushbaby Lodge in Hluhluwe kan bevestigen dat de Wildcard daar wel geldig is)
Gr. Hans
Beste,
Wij gaan in april-mei van Johannesburg via het Krugerpark e.a. richting Durban, Port Elisabeth naar Kaapstad. De mogelijkheid wordt geboden om een wildcard aan te kopen via belgische of nederlandse tweedehandssites (per opbod uiteraard). Zijn de betrokken wildcards dan niet op naam aangemaakt? Lopen wij dus een risico - na aanschaf - om verkeerdelijk op andermans naam te boeken? Greetz
De Wildcards staan op naam en zijn gekoppeld aan het legitimatiebewijs dat getoond is bij de koop van de wildcard. Dit wordt niet vaak gecontroleerd maar ik zou het risico zeker niet nemen! Bij het inchecken van accommodaties in de parken wordt de kaart gescand en zien ze direct dat de naam op de kaart niet overeenkomt met de naam op het boekingsformulier.
Groetjes Remco.
Wij waren vorige week in Hluhluwe-Umfolozi en werden met onze wild-card -geldig voor de bushveld cluster- gewoon ‘gratis’ toegelaten in dit park.
Vermoedelijk gewoon geluk gehad. De Wildcard staat op naam + identiteitsbewijs, het beste koop je deze via sanparks: www.sanparks.org of je koopt hem direct bij het eerste nationale park dat je ingaat.
Succes ermee!
Groetjes uit de bush,
Corné van Dongen.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com
Hallo
ik verblijf 2 nachten in het krigerpark.
het is de eerste keer dat we hierheen gaan,moet ik nu dan alsnog entree betalen tot het park of zit dit in de overnachtingsprijs
Nee, entree moet je altijd betalen en wel voor 2 dagen dan. Wel even zeggen dat je er overnacht, Je boeking dan meenemen en laten zien bij de balie.
veel plezuer:zon02:
Hoi bedankt voor je antwoord,mag ik je nog wat vragen.
ik ga nl voor het eerst.
ik kom vanuit hoedspruit en dan ga ik eerst naar het balulepark(hoop dat dit goed gegokt is) en de volgende dag naar lower sabie.
Is dit een strak plan of zeg je neem wat anders?
Hoe kan je een safari boeken een wandelsafari of ben ik alleen maar tussen de parken aan het rijden
alvast bedankt voor je antwoord
Van Hoedspruit naar Balule is niet zo ver en dan verder naar Lower Sabi, door het park heen. Ga dan wel vroeg weg.
Je kan die safaris bij sanparks boeken, of vraag het aan de logde/camp waar je overnacht. Eventueel al vanuit Nederland of ter plekke
www.sanparks.org
:zon02: