Wildcard bestellen en ontvangen

Eind juli reizen wij met ons gezin af naar Zuid-Afrika voor een vakantie van dik 4 weken.
We beginnen in Kaapstad en rijden met de huurauto omhoog naar Johannesburg.
Nu willen we natuurlijk ook naar o.a. het Krugerpark en Hluhluwe-Imfolozi. We reizen met onze 2 kinderen van 13 en 11.
Ik heb begrepen dat een wildcard voor de nationale parken dan wel goedkoper is dan de entree van de parken los betalen, vooral omdat we met 4 personen zijn. Is dit ook werkelijk zo? Ben je bijv. voor wandelen bij Kaap de Goede Hoop ook al entreegeld kwijt? We willen nl de scheepswrakkenwandeling maken.

Nu lees ik op verschillende forums dat het bestellen van een wildcard alleen online kan (of afhalen in Pretoria, waar we niet komen) en dan wordt de kaart verzonden naar Nederland. Vaak komt de kaart niet aan lees ik. Een mailbevestiging volstaat dan las ik ook.
Nu heb ik ook ergens gelezen dat deze bevestiging op de mail maar 4 weken geldig is. Mijn vraag is: is dat zo?? Want dan kunnen wij er dus nog niets mee, aangezien we van Kaapstad naar Johannesburg reizen en dus in de laatste week pas in het Krugerpark zijn.
Ik weet niet zo goed wat we moeten doen. De kaart bestellen of niet. Is er iemand die hier duidelijkheid over kan geven?

Je betalingsbewijs en de bevestiging mail ia altijd goed, maar het opsturen gaat de laatste tijd gewoon goed, mits op tijd bestelt.

op Sanparks site kan je zien wat de entree gelden zijn, dus je kan zelf berekenen of de wild card voordelig voor jullie is. Inderdaad moet je betalen voor het Nationale park Kaap de goede hoop.

Neem wel warme kleding mee, zeker voor de Kaap. I.v.m met de winter daar.

suc6 met alles

Dank je wel!!
Dus het beste is om de kaart zo snel mogelijk te bestellen nu. En ontvangen we niets, dan een kopie van bankafschrift en bevestigingsmail meenemen?
De lijst met entreegelden heb ik al geprint:)
Betekent het bezit van een wildcard dan dat de toegang tot de parken gratis is? Je hebt immers al betaald? En hoe zit dat dan met overnachten in een nationaal park? Alleen overnachtingskosten? Geen fee meer voor een of ander?
Heb alle voorwaarden en officiele sites van Sanparks en KZN Wildlife al gelezen maar toch blijft het lastig te weten hoe het precies zit.

Klopt. Met de wildcard heb je entree geld voor de Nationale parken dan betaald, dus alleen voor de parken die op de Sanparks website staan. Voor andere moet ke dan weer betalen. Wil je overnachting,ook nu al boeken, moet je die dan nog betalen.

suc6

Een wildcard word pas aantrekkelijk met 5 of meer dagen Kruger,
de ander parken zijn allemaal goedkoper!
Denk er ook aan dat wij als toeristen alleen de duurste versie
kunnen kopen!

Veel plalezier

Levertijd bij ons was vorig jaar 5 weken meen ik.