Ervaringen met aanschaf wildcard

Op 13 augustus is het zo ver, dan vertrekken we eindelijk voor 2,5 week naar Zuid-Afrika.

Nu heb ik gelezen over de Wildcard. Voor een stel kost dat 2770 rand. 4 dagen in het Kruger is met z’n 2en ook al ruim 2100 rand.

Als ik het goed lees is de Wildcard naast de Sanparks ook geldig in diverse KZN parken. We gaan in ieder geval naar Hluhluwe, iSimangaliso (St. Lucia) en Milwane in Swaziland. Daar is de kaart ook allemaal geldig. In de Drakensbergen helaas niet.

Probleem is, we beginnen onze reis in Johannesburg, gaan dan richting Drakensbergen, en dan via St. Lucia en Swaziland richting Kruger. Volgens mij kun je de kaart alleen in t Kruger kopen, aangezien de andere parken geen SAN parks zijn? Wie heeft dit ook gedaan? Ik verwacht de kaart niet meer op tijd in huis te krijgen, maar de bevestiging zou blijkbaar al voldoende moeten zijn.

Wie heeft er ervaring met het gebruik van die kaart in de niet- Sanparks parken?
Wie heeft er ervaring met het online bestellen van de kaart?

Over welke plek in de Drakensbergen heb je het?
De Wild Card is daar namelijk geldig in Golden Gate, Royal Natal NP en Giants Castle enz…
Ook in Hluhluwe en Mlilwane trouwens.

Volgens mij loont de Wild Card voor jullie dus zeker en vast! Als je ze online bestelt (heb ik zelf nog niet gedaan) ontvang je een Confirmation Letter en die is meteen jouw bewijs van betaling. Met de post zou ik de kaart zeker niet laten sturen. Ik denk trouwens NIET dat je de kaart bij bovenvermelde parken ter plekke kan kopen, tenzij dit veranderd is.

En als je voor het verstrijken van de kaart terug naar ZA reist, kan je er opnieuw van profiteren!

Hier is nog een interessante link met geldigheidsplekken: http://www.sanparks.org/wild/tourism/pricing.php

Groetjes
Toetske

Zoals Toetske zegt, is het printen van je bevestiging meer dan voldoende. Let wel heel goed op welk type Wildcard het beste past bij jullie plannen / parken die je gaat bezoeken.
Veel plezier,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Bedankt voor jullie reacties.

Volgens mij kun je als toerist alleen maar de internationale versie aanschaffen.

Ik dacht dat Royal Natal er niet tussen stond, maar dat zal dan RNNP Visitor Centre zijn denk ik?

Op zich wordt het dan wel erg interessant. Dan kunnen we hem gebruiken voor alle parken waar we komen, met uitzondering van iSimangaliso/St Lucia wetlands.

Wij hadden de Wildcard ruim optijd in NL ontvangen. Maar op het Krugerpark na vroegen ze iedere keer naar de bevestigingsbrief. Dus zoals Toetske en Zazoe aangeven, bestel m online en neem de bevestigingsbrief mee. Zie de kaart als een aandenken wanneer je weer terug bent.

Oja, print deze uit en je weet meteen of je de kaart in het park kan gebruiken:
http://www.wildcard.co.za/docs/4015/Wild%20Card%20Parks%20and%20Reserves.pdf

Hallo

Voor buitenlandse toeristen is maar één wild card te koop, de duurste voor twee personen!
Kruger is het duurste, maar na 4 keer Kruger en een paar andere aangesloten parken (80+)
heb je hem al terugverdiend!
Vertrouw niet op de post of electronische verkeer met zuid Afrika maar koop de wild card
daar bij een park ingang!
Wij kochten onze wild card vorig jaar juli in Kaapstad, en de originele werd opgestuurd naar Nederland,
we kregen een kopie mee voor onderweg, werkte perfect!
De originele moet nu na ruim een jaar nog aankomen!
Ook andere pakketjes vanuit hier verstuurd voor familie is nooit aangekomen!

Veel planplezier

Peter, daar kopen gaat hem helaas niet worden. Je kunt ze alleen bij de SANparks kopen en daar komen wij pas als laatste. Dan zouden we de rest van de reis er niks aan hebben, dat is ook zonde.

Sabbie, dank je wel voor de link, heel erg handig!

Hallo Maaikebs

Volgens mij kun je zowat bij iedere ingang van een bij Sanparks aangesloten park
een wild card kopen, dus hoeft niet persé in een kantoor!
Verschillende keren gezien en meegemaakt dat mensen ter plekke een card aanschaffen!
Wat ik alleen wil zeggen dat laten opsturen niet zonder risico is en ik
heb toch liever een copie van daar in de hand dan een betalingsbevestiging van hier!
Houd er wel rekening mee dat de pinautomaten nog al eens van slag zijn daar,
en je dan het hele bedrag cash moet kunnen betalen!

veel planplezier

Wij komen maar in 1 SANpark en dat is dus het Kruger. De andere parken waar we komen zijn voornamelijk KZN parken en de parken in Swaziland. Daar kun je de Wildcard helaas niet kopen. Dus ik gok het er op en ga de kaart hier bestellen. Betalingsbevestiging zou dan voldoend moeten zijn.

De Confirmation Letter is het enige dat je bij een parkbezoek moet laten zien, samen met de paspoort uiteraard.

Groetjes,
Toetske

In Swaziland in onder andere Mlilwane is kaart wel te gebruiken. Volgens mij moet je dan wel de kaart hebben voor alle clusters.

Vell plezier,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Hallo Natascha,

Zoals Peter reeds schreef: Europese toeristen kunnen enkel en alleen de “International All Parks Cluster” Wild Card aankopen.

Groetjes,
Toetske

Bedankt voor al het meedenken, ik ga die bestellen via hun site.

Net de kaart besteld. De betaling is goed gegaan en de brief zit al in mijn mail, dus moet helemaal goedkomen zo! :slight_smile:

1 like

uitprinten en in je koffer stoppen. Meer heb je niet nodig. Heel veel plezier.

Wij hebben er een gewoonte van gemaakt om alle belangrijke documenten zoals kopie paspoort, vliegtickets, overnachtingsboekingen en in dit geval zou dat ook de Confirmation Letter zijn, in een mail naar onszelf te sturen. ALS er dan eens papiertjes verloren gaan, heb je ze tenminste nog bij de hand.

De bevestiging van de Wild Card ga je nu uiteraard zelf ook altijd kunnen terugvinden in jouw mailbox, “just in case”.

Groetjes,
Toetske

Kopie paspoort is nog wel een goede ja, die ga ik even op de foto zetten en naar mezelf mailen. De rest is allemaal via internet geboekt dus dat hebben we allemaal digitaal beschikbaar. Nog 2,5 week en dan gaan we :smiley:

Wij hebben de app AVG fault op onze telefoon. Hiermee hebben we alle documenten altijd bij ons, digitaal, in de cloud en veilig. Internet is niet overal beschikbaar dus wel zo handig. Hoewel AVG fault geloof ik niet meer te downloaden valt via de App store. Maar misschien is er een andere oplossing.

Wij zijn net 1,5 week terug uit Zuid-Afrika. Het was ideaal om een Wildcard te hebben, maar hij is niet geldig bij St.Lucia. Rhinocard wel, maar wildcard niet. Heel veel plezier!

Wij zijn ook net terug. Bij De Tafelberg kon je hem niet aanschaffen. Bij park Kaap de Goede hoop wel maar pas als je in het park was bij een kantoortje (en al entreegeld had betaald wat je niet terugkreeg… ). Raar maar waar. Bij st. Lucia is de kaart inderdaad niet geldig in Hluhluwe, iSimangaliso.
Wij zijn met vijf en hadden de kaart er na drie volle dagen Krugerpark al uit.
Van te voren in Nederland bestellen had ons meer rendement opgeleverd ook al vonden wij de toegang voor alle parken goedkoop (in vergelijking wat je bijv al in Nederland bij een dierentuin betaald).