Info over Wild Card

Ik wil graag weten of het voor ons goedkoper is om een wild card aan te schaffen en wat ons dat gaat kosten. Ik kom er op de site niet helemaal uit.
We zijn een gezin met 3 kinderen en zullen naar de volgende parken gaan:
Hluhluwe 1 dag
Isimangaliso 1 dag
Marakele 1 dag
Welgevonden 1 dag (game drive)
Balule
Kruger 2 of 3 dagen

Ik hoor het graag van de experts onder ons.

Liza

Hallo Liza,

Isimangaliso en Welgevonden maken alvast **geen **deel uit van de Wild Card bestemmingen. Je vindt de lijst van betrokken Parken en Reserves op All Parks - Wild Card

Jullie moeten dus maar eens herbekijken of het interessant is om de kaart te kopen.

Wanneer reizen jullie trouwens? De huidige prijzen zijn geldig tot 31 oktober 2012. De Internationale All Clusters Card is de enige die men als buitenlander kan aanschaffen. Voor een familie (2 volwassenen + maximum 5 kinderen) kost deze momenteel 2620 ZAR voor een jaar. De toegangsprijs voor Krugerpark bedraagt 192 ZAR per volwassene per dag en 96 ZAR per kind per dag.

Groetjes,
Toetske

Het is voor juli 2013.

Tot welke leefijd wordt als kind gerekend?

De toegangsprijs voor Hluhluwe, Marakele en Balule is vergelijkbaar met Kruger?

Liza

Hallo Liza,

Kindertarief is blijkbaar tot 18 jaar.

Marakele en Hluhluwe zijn in ieder geval stuk goedkoper dan Krugerpark. De exacte tarieven kan je opzoeken op de websites van resp. Sanparks en Ezemvelo. Voor Balule weet ik het niet.

Toetske

Is er iemand die mij kan helpen te berekenen wat voor mij het goedkoopste is, de wild card of niet.

Zie dat de wildcard voor mij en mijn vriendin op R 2,330 uit gaat komen, maar kan geen losse prijzen van de parken vinden om het te vergelijken.

Update:

Kom nu deze prijzen tegen op internet.

Entreegelden Nationale Parken (wijzigingen onder voorbehoud)
Park Prijs per persoon per dag Prijs per kind per dag
Addo NP R 160,- R 80,-
Cape Good Hope R 90,- R 45,-
Cape Vidal R 35,- en R 40,- per auto R 20,-
Golden Gate NP R 120,- R 60,-
Hluhluwe R 120,- R 60,-
Imfolozi R 120,- R 60,-
Kruger NP R 234,- R 117,-
Royal Natal NP R 40,- R 20,-
Sodwana Bay R 35,- R 20,-
Swaziland R 40,- R 20,-
Tsitsikamma R 120,- R 60,-

Zelf gaan we naar:
Kruger 2n 3d
Addo NP 1n 2d
Hluhluwe/Imfolozi 2n 3d

En willen we een bezoek brengen aan Tsitsikamma en Cape Good Hope.

Dat zou dus willen zeggen dat we ZEKER een wild card moeten kopen.

Is er iemand die dit voor me kan bevestigen?

Als je in een lodge verblijft in Balue, moet je iets betalen, veel is het niet in ieder geval. (ik weet niet meer het bedrag, maar was erg laag)

Ik denk niet dat je op mij reageert, en ik heb een oude topic gepakt omdat er anders zoveel dezelfde soort topics komen, dus denk dat de andere inmiddels al geweest zijn.