In oktober 2013 willen wij vier weken naar Zuid Afrika. Een van de gebieden die we willen bezoeken is het Krugerpark. Wij zijn daar al een keer eerder geweest (in 1998) en hebben toen met de eigen auto door het park gereden vanuit Hazyview en hebben ook 2 nachten in een private wildlife reserve gezeten (Honeyguide), dus zeg maar het zuidelijke deel. Nu willen we met name het noordelijke deel van het park bekijken (we combineren het met Limpopo en zitten dus al in het noordelijk deel van Zuid Afrika). Ik heb echter nog niet een goed beeld hoeveel tijd ik voor het park moet reserveren,op hoeveel verschillende plekken wij het beste kunnen gaan zitten, en op welke plekken natuurlijk. Enige tips of suggesties zouden welkom zijn.
Plekken die mij interessant lijken zijn het Pafuri Camp helemaal in het noorden en Olifants of Letaba in het midden. Dan denken wij ook nog aan een wandelsafari (wilderness trail). Ik heb gelezen dat dat op zeven plekken kan in het Krugerpark, maar ik heb nog geen idee waar ik dat het beste kan doen. Volgensmij telt een wilderness trail 4 nachten, samen met 2 nachten in ieder van de andere kampen zou ik dan op 8 nachten zitten. Te veel, te weinig? Ook nog een plek in het zuiden aandoen? Ik hoor graag tips, suggesties of (andere) ideeën van jullie…
Overigens ligt de nadruk bij ons niet per se op het spotten van groot wild, maar vooral op landschappen en natuur, en ook op minder groot wild (allerlei ‘bokachtigen’). Reacties en (andere) ideeën stel ik zeer op prijs.