Eind deze maand ga ik samen met mijn vriendin 3,5 week rondreizen door ZA.
Nu gaan we een aantal dagen naar Kruger, maar hebben nog niets geboekt. Nu zijn wij er net achter gekomen dat er voor de dagen dat wij naar het Kruger gaan geen plaatsen meer beschikbaar zijn in de restcamps binnen het Kruger.
Nu zijn er een aantal privelodges aan de rand van het Kruger of bij de ingangen. heeft iemand hier ervaringen mee? Zo ja, welke lodges zijn aan te bevelen en eventueel webistes.
Ik sluit me aan bij Annemieke, Amukela is een mooie lodge, midden in de bush en prima betaalbaar. Van daar uit is Kruger heel goed te doen. In de omgeving van Hoedspruit zijn overigens nog veel andere bezienswaardigheden. Een klein overzicht en foto’s kun je vinden op www.kameleonadventures.nl/excursions.php
Wij gaan in oktober en boeken de lodges/overnachtingsmogeljkheden bij roomsforafrica.com
Veel mogelijkheden en ook lagere prijzen.
Veel plezier in Kruger!
Frederiekje
Ben in februari en maart in Zuid-Afrika geweest waarvan 5 weken als vrijwilliger bij Siyafunda in het Makalali Game Reserve www.siyafundavolunteers.co.za waar je vanaf een week vrijwilligerswerk kunt doen waarbij je ongeveer tien keer zoveel ziet, leert en doet als in Kruger. Ze hebben tevens een lodge: www.makalali.co.za Als je daar toch liever naar Kruger gaat is Bushpackers in Hazyview een leuke optie met fantastische eigenaar!