Hallo iedereen, over ruim 3 weken ga ik naar zuidafrika. Nu hebben we een huurauto vanaf johannesburg. Als uk nu ook kijk voor safaris in het krugerpark wordt je elke keer opgehaad vanuit johannes of ergens anders. Wij rijden er zelf heen. Is het ook mogelijk om naar het park toe te rijdrn en daar ter plaatse te boeken?
Of vanuit een dorpje vlakbij aangezien wij johannesburg gelijk uitrijden. Ik hoop op goede informatie dat kunnen we wel ebruiken met eventueel websites erbij. Er zijn er genoeg inderdaad maar allemaal wordt je dus opgehaald vanaf johannesburg. Ook als iemand nog iets leuks weet tussen johannesburg en krugerpark hoor ik het graag. Zoals blyde river etc… Alle tips zijn welkom. Is het trouwens nodig om met navigatie te rijden? Mvg susan
Hoi Susan,
Wat je zou kunnen doen is vanaf Joburg zsm naar Graskop rijden. Hier een overnachting doen in Thaba Tsweni lodge, en voor de rest van de dag chillen. De dag erna via de panoramaroute (Sabie falls, Berlin falls, Gods Window, Bourkes luck Potholes, 3 rondawels) naar Hoedspruit. Rondom Hoedspruit heb je diverse lodges die een volle dag Kruger park aanbieden. In het Kruger park heb je de game-drives van 3-4 uur.
Navigatie rijden is handig in een stad, maar vaak geeft de navigatie een route aan die niet altijd de snelste is, vb van Joburg naar Hoedspruit wordt aangegeven via Nelspruit. Dan doe je er dus 7 uur over.
Groetjes,
Corné.
Amukela Game Lodge.
Hoi, dankjewel voor de snelle reactie. We blijven wel 1 nacht in joburg. Komen snachts aan namelijk. Dan kunnen we dus de volgende dag gelijk die route doen en daar dan info opzoeken. Zijn er ook 2 a 3 daagse safaris vanaf daar tr boeken en terugkomen op dezelfde plek. Aangezien wij een huurauto hebben. We willen gewoon graag vanaf hoedspruit of daar in de buurt een 3 daagse safari boeken met overnachtingen etc. Weet jij of dat mogelijk is. Mvg susan
Als je toch al een auto hebt, waarom rijd je dan niet zelf rond in het park?
Dat willen we juist niet. Juist met groep en met ze alle overnachten. En gids. Dus als je wel iets weet hoe dat kan hoor ik t graag.
Inderdaad lekker zelf rijden is veel lekker en ben je niet afhankelijk van een groep! En rondrijden in Kruger is makkelijk, je kans op beesten te zien is net zo veel als met een ranger, die mogen ook niet van de weg af!
Maar we rijden in een toyota aygo… Kan dat san wel?
Moet je geen jeep ding hebben? Met een groep is t overnachten wel gezelli en eten etc…
Nee Susan, je kan in elke auto rondrijden. Er liggen asfaltwegen! En ook een paar zandwegen, maar die zijn ook goed te bereiden. Dus echt geen probleem hoor.
Wij rijden daar ook in een gewone auto!
Hoi hoi, veel mail verkeer al gehas maar ik wil toch graag weten of iemand weet
Of je vanaf daar vlakbij krugerpark een 2 a 3 daagse safari kan boeken? Ik zie kns zelf niet rijden daar, die gidsen weten exact als beste waar de dieren te spotten zijn en ook met zon avond safari etc. Hoe dichtbij je kan komen… Dus als iemand iets weet hoor ik het graag. Mvg susan
Nu Susan, je mag alleen daar rijden vanaf zonsopgang t/m zonsondergang. In een privat park kan ook avond game drive maken.
kijk hier even
http://www.sanparks.org/parks/kruger/tourism/activities/park-and-ride.php
misschien is dit wat voor je?
@ Annemieke,
Is dit 'n frats of meen jy dit nou regtig???
Heb je daar al aan deelgenomen of ken je iemand die er positieve ervaringen van vertelde?
Toetske
@ toeske, staat op SanPark website.
wij rijden altijd zelf.
enne ke kan gewoon Nederlands schrijven, ik spreek geen Afrikaans, we wonen in een Engels talige gebied!
Hi Annemieke,
Veronderstel dat je die Afrikaanse zin wel zal begrepen hebben.
Mijn Engels ik dan weer niet perfect, maar misschien kan jij me laten weten hoe ik deze zin(sdel)en (èn daarbij ook de hele link) moet verstaan?
It is an initiative to empower people on the periphery of the Park.
Partners in Empowering the Community.
Alvast bedankt.
Toetske
Ach Bla Bla la van de overheid.
@ Annemieke, Inderdaad!?
Ik vertaal dit in “mooi Vlaams” als volgt: men wil de lokale (zwarte!) bevolking de kans geven om het Krugerpark eens in een typische safarijeep te gaan verkennen. Wellicht is dit voor hen zelfs gratis (er staat nergens een prijs vermeld) maar volgens mij zal je hier geen blanke deelnemer zien… Voor Susan ook niet echt een optie, want de drives duren maar 4 uur.
@ susan,
Vrienden van ons hadden vorig jaar BIJNA deze mogelijkheid geboekt (uiteindelijk hebben ze besloten om toch alles zelf te gaan verkennen). Misschien kan je de trip vanuit Nelspruit meemaken? Een mailtje volstaat om het te weten te komen.
Ik weet niet of je ook in België dan wel in Nederland woont, maar via google zal je inderdaad nog heel wat dergelijke websites vinden. Veel hangt ook af van jouw budget, maar iets goedkoops ga je voor dit soort evenementen wellicht niet tegenkomen. Jammer heb ik momenteel niet genoeg tijd om in jouw plaats te gaan googlen - pas over twee jaar zitten we daar wellicht ook weer in de buurt - maar dat zijn voor mij dus zorgen voor later.
Groetjes,
Toetske
Nee Toetske, er is gewon werk voor de zwarte, die dan den bijdrage aan hun gemeenschap, dorp, stam, kunnen leveren.
en gratis krijgen ze die safries echt niet.
Susan, het beste is bij een lodge buitennhet park een ranger in te huren, dat is het beste. Kijk even op site
http://bakkersbandb.com/safari_tours.html
zij kunnen je zeker helpen!
Hoi Susan,
Ja je kunt ook meerdaagse safaris boeken. Deze zijn te boeken via de accommodatie(s) waar je verblijft. Je kunt ook met eigen huurauto gaan rijden en dan in het Kruger bijv. een night drive en ochtend drive boeken?
Heb zo de links niet beschikbaar, zal nog eens zoeken. Wanneer wil je gaan? Je kunt ook een volle dag Kruger boeken, en dan zelf nog 1 of meerdere nachten in het park verblijven.
Groetjes,
Corné.
Amukela Game Lodge.