Accomodaties Sun City / Pilanesberg ?

Hi,

21 okt. vertrek ik voor 2 weken naar me broer in Pretoria, Queenswood. Vanuit daar gaan wij een aantal daguitstapjes maken en een aantal nachten in lodges verblijven + safari’s.

Nu wilden wij nog graag naar Sun City en Pilanesberg gaan. Van Sun City weten we dat het enorm duur is om daar te overnachten. Nu zijn we aan het kijken voor te overnachten in Pilanesberg, maar nu blijkt dat ze daar ook al minimaal 2400 rand vragen voor alleen een overnachting + ontbijt.

Mijn vraag is of jullie wellicht nog een tip hebben voor een iets goedkopere maar leuke veblijfplaats in Pilanesberg en Sun City ?

Ons verdere programma ziet er als volgt uit, misschien nog tips om onze uitstapjes aan te vullen ? We beschikken over een huurauto…

• via panoramaroute naar Sefapanelodge (2 nachten) , Phalaborwa
  • Sun City
  • Pilanesberg
  • Sowetho/ apartheidsmuseum
  • Cullinan diamantmijn
  • ?
  • ?
  • ?

Mijn dank is groot !!!

Han

Inderdaad Han, niet tebetalen, daar liepen wij ook tegen aan. Wij hebben toen rond de plaats Rustenburg een accomodatie gevonden. Maar vonden we erg tegenvallen, dus geef ik niet aan je door.
Kijk even op www.sleeping-out.co.za (Rustenburg) of op www.roomsforafric.co.za.

sus6 ermee:zon02:

groet uit Kyalami

Waarom ga je niet naar het Kruger park? Wanneer je budget beperkt is dan moet je weten dat je voor nog geen R120 er kunt overnachten:
www.sanparks.org

Vanuit Sefapane zit je op 2 minuten van de Phalaborwa-gate. In Letaba en Satara kun je vast nog wel overnachten?

Succes ermee, en neem maar zonnebrand-olie mee wanneer je naar het Lowveld komt :zon02:

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

www.amukela.com

Je kan ook nog naar het Park Welgevonden gaan. Maar 3 uur rijden vanaf Pretoria. Ook daar de Big5 en geen malaria gebied.
Kijk op www.welgevonden.org, niet alle lodges daar zijn duur (Nedile is nog steeds de goedkoopste en als je van Zondag t/m donderdag daar verblijft, krijg je nog een Midweek korting. www.nedile.co.za)

sus6 uit een heet Kyalami:zon02::zon02:

Corne,

Krugerpark gaan we al 2 dagen doen vanuit de sefapane lodge… Vandaar ik op zoek ben naar een beetje betaalbare accommodatie in een ander park wat niet te gek ver rijden is vanaf pretoria.

greetzz

Bedankt voor de tip !!

Deze Nedile lodge kost ongeveer 170 euro p.p. en dit is inclusief accommodation, meals, game drives and guided bush walks. All-in, dus dat is goed te doen voor die prijs… De lodges in Pilanesberg zijn een stuk duurder en vaak nog geen safari bij…

greetz…

Wanneer 170 euro nog steeds betaalbaar is dan zou ik ook naar Welgevonden gaan. Daarnaast zou ik liever in het Kruger overnachten (Lower Sabie - Olifants - Mopani) dan aan de rand van het stadje Phalaborwa.

Veel plezier op je reis!

Groetjes vanuit de koele bush, nu nog wel. 40 voorspeld!

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Inderdaad betaalbaar daar. Veel plezier en doe Ze daar de groeten van me!

Groet uit een zeer warm Kyalami:zon::zon:

http://www.wheretostay.co.za/makinkymanzi/

Gr. Hans

Hoi ,
Op 29 april gaan wij naar afrika (tickets en auto zijn geboekt)we vliegen op Johannesburg .
We gaan met twee jonge kinderen en we willen malaria vrije accomodaties in de omgeving van Pretoria en waterberg en eventueel nog andere malaria vrije plaatsen graag willen we ook een paar dagen strand voor de kinderen .
Heeft iemand nog leuke tips voor betaalbare accomodaties?

Alvast Bedankt voor de Tips

Hi Ingrid,

Onze lodge ligt in het noorden van de Waterbergen, bijna in Botswana. Malariavrij gebied en heerlijk rustig bushveld:
www.zazoetravel.com
Mocht je langs willen komen, neem dan in elk geval van tevoren contact met ons op zodat je zeker weet dat we beschikbaarheid voor jullie hebben :wink:

Wie weet tot ziens. In elk geval heel veel plezier met jullie vakantie. Komt nu snel dichterbij!

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com

Hallo Ingrid,

het scheelt dat jullie in April/mei gaan. Dan is er geen malaria. Regentijd is dan namelijk voorbij.

Kijk even op www.sleeping-out.co.za

veel plezier

In Pilanesberg is ook best betaalbare accommodatie te boeken hoor. Dan moet je alleen niet kijken naar de (prive) lodges maar naar de ‘resorts’. Zie www.pilanesberggamereserve.com
Bakgatla resort en Manyane resort zijn betaalbaar en vormen een mooie uitvalsbasis voor game drives. Je kunt de accommodatie op basis van self-catering boeken en lekker zelf koken of uit eten gaan in de restaurants aldaar. Manyane heeft chalets en (eenvoudige) safaritenten, Bakgatla alleen maar chalets.

Groetjes en veel plezier alvast,
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com