Semi Rondreis Zuid Afrika

Hoi! Ik zit met een paar concrete vragen waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.
Wij plannen voor september een reis in ZA met startpunt Johannesburg waar mijn vader woont.

Is er iemand bekend met een wat kleiner game reserve in de buurt van Joburg waar evt. wel de Big 5 te zien is, maar wat geen malaria gebied is en wat iets dichter bij Joburg is dan Kruger. Iemand tips van mooie en niet te dure parken om 1 of 2 overnachtingen te doen?

Welke low-budget vliegtuigmaatschappij biedt Joburg-Porth Elizabeth vluchten aan?
Idee is om van daar uit met een huurauto verder te rijden via the Gardenroute naar Kaapstad, met meerdere stops.
Tips voor leuke, niet te dure- accommodaties en sightseeing onderweg?

Ik las hier al een het ander over sunnycars en andere autoverhuurmaatschappijen, dus dat gaat wel lukken.
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is jullie ervaringen en tips betreft leuk geprijsde accommodaties, B&Bs etc. vanaf Gardenroute tot aan Kaapstad, Stellenbosch, Franschhoek, Paarl.

Alvast bedankt!

Je kan een dagtocht maken naar Pilanus natuurgebied. Vroeg weg, ca 2 uur rijden ( naast Sun City) en daar de hele dag rond rojden, maar neem wel zelf eten en drinken mee, er zijn. Veilige picknick plaatsten maar voor de rest niet. welgevonden ten noorden van Pretoria in net Watergebied is ook super mooi, maar je moet wel daar slapen, geen dag toeristen helaas, is ongeveer 3,5 uur rijden .

Deze zijn het dichte bij.

Kijk op www.sleepingout.co.za voor allerlei accomodaties.

anemieke -Thatch22, country guesthouse

En kijk op Kulula.com voor binnenlandse vluchten.

anemieke -Thatch22, country guesthouse

1 like

In welke periode gaan jullie o dat in de winter periode, geen regentijd, geen malaria is in Kruger. En je kan naar St. Licia gaan aan de kist, zeer mooi gevied en geen malaria het hele jaar!!

anemieke -Thatch22, country guesthouse

Hallo

Kijk ook eens op Tix.nl, in veel gevallen nog aanmerkelijk goedkoper als Kulula.com!
Aftellen is weer begonnen voor ons, nog 4 maanden!

Natuurparken in de omgeving van Johannesburg / Pretoria:

  • Dinokeng (net boven Pretoria)
  • Entabeni (bij Mokopane in de buurt)
  • Mabalingwe (bij Bela-Bela / Warmbath in de buurt)
    De meeste parken hebben verschillende accommodatiemogelijkheden.
    Of zoeken op ‘Waterbergen’ voor accommodatie in heel veel particuliere wildparken. Bijvoorbeeld op www.safarinow.com of genoemde SleepingOUT.

Alvast heel veel voorpret gewenst!

Groetjes,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

Het antwoord op je vraag over een game reserve bij Joburg is simpel: Pilanesberg. Echt een prachtig park.

Maar ga naar Pilanusberg er heen gedurende de week dagen, in het weekend is het daar meestal erg druk!

tip voor hermanus. The potting shed, mooi onderkomen voor een goede prijs.

Tsistikamma en Wilderness NP vonden wij leuke parken. Zie http://sanparks.org.za/parks/garden_route/ en http://www.saparks.com/accommodation/wilderness_national_park.aspx. En voor onze overige accommodatie: http://www.ic2.com/traveltipnl/afrika/
Als je veel parken gaat bezoeken kun je van te voren een wild card kopen. Daarmee kun je veel parken in. Je moet wel bereken of het opbrengt of dat je beter per keer toegangsgeld kunt betalen.

Pilanesberg is zeker de moeite waard, maar vermits Port Elizabeth blijkbaar ook op jullie programma staan, kunnen jullie eventueel (ook) Addo Elephant NP overwegen. Tijdig boeken bij Sanparks, want dit park is erg in trek!

Groetjes,
Toetske