Rondreis met kind

Ik heb al een topic aangemaakt over wildparken met kind maar we hebben al geboekt dus tijd voor het volgende onderwerp.
We hebben inmiddels geboekt en vliegen eind deze maand op Johannesburg en vertrekken 19 dagen later van Kaapstad. Globaal is dit onze planning:
-Landen op Johannesburg, nachtje slapen en dan de highlights van Johannesburg pakken (apartheidsmuseum/Soweto enz.).
-Dag later auto huren en naar Pilanesberg en daar in de buurt 2 dagen overnachten.

Hier zit een beetje the bottleneck, we willen uitgebreid genieten van de tuinroute (toch wel richting de 14 dagen) omdat we met een jong kind reizen en het niet te gek willen maken. Dus denken we na Pilanesberg vanaf Johannesburg naar PE te vliegen en vanuit daar de route te gaan rijden om in Kaapstad nog een dag of 2 te verblijven voordat we naar huis vliegen.

-Zouden we rond Johannesburg nog een extra activiteit plannen (zo ja welke?) of raden jullie aan toch na een aantal dagen naar PE te vliegen en daar extra de tijd te nemen?
-Hebben jullie nog aanvullende tips of zouden jullie het anders aanpakken?

voor de tuinroute heb je wel alle tijd nodig. 2 weken is niet zo lang. dus niet te lang in Joburg blijven lijkt me. boek ook nu je vliegtickets naar PE. heb je al accomodaties geboekt. in de periode die jullie gaan is het druk. en de meeste accomodaties zijn echt al vol. de tuin is nu een drukke route. suc6

In u plaats had ik heel het noordelijke deel overgeslagen,
al die kosten en moeite voor een paar highlights in Joburg
en naar Pilanesberg, zeker deze tijd van het jaar!

16-17 dagen effectief in de nazomer is een mooie tijd
voor het zuidelijke deel inclusief een stuk of wat (kleine) wildparken.

En dan had u gelijk het eventuele malaria probleem mooi uit
de weg gebleven waar het in het vorige topic toch ook over ging!

Veel planplezier

Bedankt voor jullie reacties, we pakten het noorden eigenlijk alleen maar mee voor een goed wildpark, in dit geval Pilanesberg. Is er, op Addo na, nog een goed alternatief in het zuiden? Zal wel lastig worden zeker? Het is misschien ook nog wel een optie om een nachtje in Johannesburg te slapen en de volgende dag door te vliegen naar het zuiden namelijk.

veel planplezier

Oke dank je wel. Mochten er nog wat persoonlijke ervaringen zijn hoor ik ze graag.

nee Alleen
Ado

We hebben besloten 1 dag in J’burg te verblijven, vervolgens 2 dagen naar Pilanesberg waar we een mooie betaalbare accommodatie hebben gevonden tegen het park aan (hier op wereldwijzer tip gezien). Vervolgens vliegen we naar PE vanwaar we verder zullen reizen naar Kaapstad via de tuinroute. Lijkt me persoonlijk prima schema, ik zie liever 4 spots goed dan 10 half.
Iemand nog tips voor een hotel Johannesburg in een redelijke buurt? Ik kan uiteraard zelf zoeken maar het wiel opnieuw uitvinden hoeft niet.

Marben Manor te Edenval fijne lieve mensen, kunnen je ophalen en weer terug brengen naar de airport

Kijk ook even naar deze:

De verste ligt op ongeveer 4 uur rijden vanaf Kaapstad, de anderen
allemaal dichterbij!

veel planplezier

Hebben jullie nog tips en/of aanmerkingen?

27-jan Johannesburg nabij airport slapen
28-jan Johannesburg
29-jan Pilanesberg
30-jan Pilanesberg
31-jan Addo
1-feb Addo
2-feb Jeffreys bay
3-feb Jeffreys bay
4-feb knysna/plettenberg
5-feb knysna/plettenberg
6-feb Oudtshoorn
7-feb Oudtshoorn
8-feb Hermanus
9-feb Hermanus
10-feb Stellenbosch
11-feb Boulders beach/Kaapstad
12-feb Kaapstad
13-feb Kaapstad
14-feb Kaapstad

wil je nog even naar het strand. ga dan naar het plaatsje Strand. ligt vlakbij Somerset West.

Zou je dat ipv Hermanus doen of als uitstapje? We vragen ons namelijk een beetje af of Hermanus de moeite waard is.

Hermanus is leuk, maar voor de walvissen zul je niet hoeven
gaan vrees ik, (verkeerde jaargetijde)
Dus misschien verstandiger om die twee dagen elders
in plannen

Veel planplezier

Hermanus is erg toeristisch.mKnusa is super mooi. Maar walvissen zijn er niet.
ik zag Bolders beach staan, ga je voor de pinguïns en of voor het strand. Er zijn ook Pinguïns op Betty’s bay namelijk en veel minder druk is het. in Simonstown kan je ook nog een boottour maken naar Seal Island, kan je vele zeeleeuwen zien ( en ruiken). En wie weer zie je nog de witte haai op ze jagen. Vaak zitten die de licht namelijk in.mik zelfmhelaas nooit gezien, maar gebeurt wel.

Ik heb Hermanus eruit gehaald en extra dag in Kaapstad om vanuit daar ook buiten de stad activiteiten te bezoeken. Nog één laatste vraag: slapen in Knysna of Plettenberg?
Alvast erg bedankt voor de hulp.

27-jan Johannesburg nabij airport slapen
28-jan Johannesburg
29-jan Pilanesberg
30-jan Pilanesberg
31-jan Addo
1-feb Addo
2-feb Jeffreys bay
3-feb Jeffreys bay
4-feb knysna/plettenberg
5-feb knysna/plettenberg
6-feb knysna/plettenberg
7-feb Oudtshoorn
8-feb Oudtshoorn
9-feb Stellenbosch
10-feb Kaapstad
11-feb Kaapstad
12-feb Kaapstad
13-feb Kaapstad
14-feb Kaapstad

knysa is super mooie plek. maar zal moeilijk zijn wat te vinden in beide plaatsen. het is gewoon druk daar

Dank jullie voor de tips.
Ik moet zeggen dat boeken overal prima ging, veel leuke dingen weten te vinden en geboekt op deze korte termijn. Alleen Kaapstad is wat lastig, we willen de laatste dagen altijd perfect zitten. We willen wel rustig zitten maar op loopafstand van het centrum/waterfront. Er zijn wel dingen maar ik denk dat we hiervoor AirBnB zullen gaan.

Het was een geweldige vakantie met onze kleine man. Was één groot feest, bovenstaande planning was prima en zou ik anderen met een jong kind zeker aanraden. Addo hadden we kunnen overslaan maar de accomodatie was zo geweldig dat het weer de moeite waard was.

Fijn om te horen dat jullie je goed vermaakt hebben!
Nu maar oppassen voor het "Afrika " virus, het laat je niet meer los! :slight_smile: :slight_smile:
Fijn weekend!