Eind januari gaan wij naar Zuid-Afrika.
Op weg van Johannesburg naar Marakele NP hebben we nog 1 nacht in te vullen (een zaterdag).
We twijfelen om deze nacht door te brengen bij Welgevonden (Kololo Game Reserve) of Pilanesberg.
Later in onze reis sluiten we af in het Krugerpark waar we in diverse restcamps en een nacht in in prive lodge verblijven.
Wat zouden jullie aanraden voor 1 nacht (zaterdag)?
Weekends in Pilanesberg zijn vaak snel volgeboekt. In Kololo was ik jammer genoeg nog niet, maar rustiger zal het daar in ieder geval zijn. Heb er al veel goeds over gelezen.
Pilanus kan heel druk zijn, zeker in het weekend. Kololo ligt zeker niet IN welgevonden, maar er tegen aan. Sinds kort mag daar met een ranger ook dan naarbinnen als je daar logeert. Ik zou zeker aanraden dan IN welgevonden logeren. Er zijn zeker minder prijzige lodges daar te vinden. Kijk even op de site. Www.welgevonden.org.
Ik ken dit game reserve heel goed, vele dieren en zeker de big5! Marakele logt ook tegen welgevonden aan. Ik rad je aan om zeker in Welgevonden een aantal dagen te vervlojven, geweldig gebied daar.
Pilanesberg verplicht gasten in bepaalde periodes ook nog eens om minimaal 2 nachten te boeken. Als dat zo is, zou ik sowieso een alternatief kiezen. Kololo is prima en dan kun je kiezen of je Welgevonden in wilt of dat je het eigen wildpark van Kololo verkent, bijv. te voet of op de fiets. Misschien ook een keer lekker om actief bezig te zijn omdat het verder vaak allemaal game drives zijn
Verder liggen er nog veel meer mooie particuliere parken in de omgeving. Denk aan Mabalingwe bij Bela-Bela om maar een voorbeeld te noemen. Maar wat je ook kiest, het wordt ongetwijfeld een mooie vakantie.
Alvast heel veel plezier.
Met zonnige en warme groet uit de bush,
Natascha Snelder | ZaZ**oe Xperience | **www.zazoetravel.com