Marakele NP of "Welgevonden"

Aankomende zomer gaan we een rondreis maken door zuid-Afrika.
Als laatste in onze rondreis willen we het Waterberg gebied bezoeken.
We willen dan naar Marakele NP of Welgevonden.

Op dat moment hebben we al verschillende parken bezocht o.a. Hluhluwe, Hlane Royal NP, Kruger en Balule Nature resereve.

Welk park: Marakele of Welgevonden zou voor ons dan het mooist zijn om te bezoeken.
Heeft iemand ervaring met deze 2 parken?

Liza

Beste Liza, Leuk om al met je vakantie bezig te zijn, niet waar? Ik zou bij je keuze ook rekening houden met de accommodatie die je zoekt. Welgevonden is over het algemeen duur maar ook erg gaaf en luxe. In Marakele is iets goedkopere accommodatie te vinden, maar vind ik persoonlijk vaak tegenvallen qua wild. Maar dat kan toeval zijn. Persoonlijk vind ik Pilanesberg altijd leuk om naartoe te gaan en daar is eigenlijk voor elk budget ook wel accommodatie te vinden. Daarnaast stikt het in de Waterbergen van mooie accommodatie op privé wildparken. En die zijn vaak net zo mooi als de nationale parken :wink: Kijk bijvoorbeeld eens rond Vaalwater of rond Warmbaths (nu: Bela-Bela genoemd). Voorbeeld van zo’n park is bijvoorbeeld Mabalingwe bij Bela-Bela. Makkelijk te bereiken (ook met een normale auto) en voorzien van alle wild en tevens ook alle gemakken. Veel plezier met de voorpret en straks ook met de reis. Denk eraan ook goede, warme kleding mee te nemen want je komt in de Afrikaanse winter en dat is heerlijk, maar wel koud. Vooral als je gamedrives maakt ('s ochtends vroeg en einde van de dag), zit je vaak op een open auto en dan waait het je overal dwars doorheen! Groetjes, Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

Bedankt Natascha voor je reactie. Zo te lezen is Welgevonden een mooier park om te bezoeken dan Marakele met meer variatie.
We zullen in ieder geval warme kleding meenemen voor de ochtend en de avond.

Nog een vraagje. We willen een Wild card aanschaffen. Kan je deze card ook bij de ingang van Hluhluwe NP kopen? Dit is namelijk het eerst park wat we gaan bezoeken.

Groetjes, Dorien.

Naar mijn weten niet.
Wij zijn net terug van onze Z.A. reis en hebben van te voren de wildcard besteld. Mede omdat we de card pas zouden kunnen kopen in ons laatste te bezoeken park (Kruger). De card zelf hebben we nog steeds niet ontvangen maar de bevestiging/uitdraai van de e-mail werkte ook goed als aankoopbewijs.

Wij gaan in juli, kunnen we dan nog een card aanvragen of is het te laat.
Hoe snel krijg je de bevestiging/ uitdraai?

Dat is meestal een kwestie van een paar minuten tot een paar uren nadat je de Wild Card op de website hebt aangekocht. Dan ontvang je per mail de “Confirmation Letter” die je uiteraard moet meenemen, als bewijs dat je de Wild Card hebt betaald. Hluhluwe-iMfolozi kan je met de Wild Card eveneens bezoeken zonder de Conservation Fee te moeten betalen, maar ik twijfel eraan of je de Wild Card ook daar kan aankopen; tenslotte maakt Hluhluwe deel uit van de Ezemvelo KZN Wildlife en niet van Sanparks. Misschien kan je hen een mailtje sturen om zeker te zijn? Groetjes, Toetske

Ik heb gelezen dat je met een Wild Card terecht kan in het Hluhluwe NP.

Dus ik begrijp dat het geen probleem zal opleveren dat je met een “confirm Letter” het park wilt bezoeken.
Dan is het voor ons handig op een Wild Card via internet te kopen.
Bedankt voor de reacties, Liza

Het makkelijkst is de Wild card direct bij een park te kopen bij de ingang.

welgevonden ken ik heel goed,is een super mooi park met de big 5. En zijn zeker 2 lodges die niet super duur zijn. Ga in ieder geval doordeweeks, dan kun je een goedkoper tarief krijgen dan in een weeken ( vrijdag t/m zondag) . Kijk even op www.welgevonden.org, daar staan ook de lodges. Vraag een offerte aan bij de lodges en vraag gewoon of ze nog een speciale aanbieding hebben, je weet maar nooit. Zo wekt dat hier. Ik weet dat Nedile vaal doordeweeks aanbiedingen heeft. De prijzen zijn volpension met 2 game drives op een dag. En warme kleding mee nemen, kan erg koud zijn in de open auto,s.

Marakelemis een staats park en slecht onderhouden en je kan maar een stuk zelf rijden om dieren te zien, meestal zitten die dieren in net park waar je niet bij kan komen natuurlijk.
Veel plezier

Wat is de bedoeling van een wildcard? We gaan in juli/augustus naar het Krugerpark(1nacht) en Addo (1 nacht). Is het nuttig om ook een wild card aan te schaffen?

Dan loont het niet om een Wildcard aan te schaffen.

Veel plezier in Zuid-Afrika (wij kunnen inmiddels ook de dagen aftellen)

Liza