Ik reis in mei 4 weken van Pretoria naar Kaapstad, lekker alvast een auto gehuurd en de rest zien we daar wel…
Mijn vraag; Is het Kruger Park de moeite waard om te bezoeken? Of is het meer bekend dan het mooi is. Hoor namelijk verschillende verhalen. Het is best een duur park en wil graag weten of ik niet ergens anders voor minder geld hetzelde wild/sfeer beleef!
Wat noem je duur voor een dagje Kruger het kost ongeveer 12 euro. In elke dierentuin in nederland betaal je meer. De oppervlakte is ongeveer 20000 vierkante kilometer met goed berijdbare wegen. En als je bang bent dat je geen wild ziet rij dan van Skukuza over de H4-1 naar Lower Sabie dan krijg je de heel wat wild te zien. Geniet uw reis
Voor mij een echte Z.A. reiziger licht er geen wildpark in de omgeving van Durban. Om zo maar te roepen dat het mooier is en niet te weten hoe het heet en waar het precies licht, reageer dan niet. Aan deze informatie heeft niemand iets.
groetjes
Als je in Pretoria begint zou je ook kunnen kijken naar het Pilanesberg Game Reserve (Pilanesberg Game Reserve | Luxury Lodges | Hotels) Ik ben zelf niet in het Kruger park geweest, dus de vergelijking kan ik niet maken. Maar ik vond dit park wel erg mooi en er was genoeg/veel wild te zien.
Pilanesberg is idd erg mooi, misschien wel mooier dan Kruger idd.
Pilanes is klein en dus een goede mogelijkheid om wild te zien.
Anderszijds moet je kruger ook wel zien…
als je 4 weken hebt om van pretoria naar capetown te gaan, dan kan kruger er zeker nog wel bij. persoonlijk vond ik kruger niet zo, maar dat komt vooral omdat de eerste parken die ik heb gezien in oost afrika waren en dat is toch echt heel wat spectaculairder dan kruger. (kruger is heel netjes, goede teerwegen enz, oostafrika is hobbel de bobbel, en afwisselender kwa groen)
Daarnaast heb je een paar geweldig mooie natuurstukken vanaf kruger weer terug, (god’s window, 3 rondavels enz,–> google afbeeldingen)
Maargoed, kijk ook eens naar de westcoast, zeg maar vanaf capetown naar boven naar orangeriver. je hebt daar namaqualand enz. Is niets met olifantjes enzo, maar is prachtig! (ff googlen afbeeldingen), staat 1x per jaar in bloei! bekend terrein van de so called: bushmen. (de eerste x zonder bloemen gezien, en dat vond ik ook al prachtig!)
leuk man, en in 4 weken kan je in ZA heel wat zien!
Kruger gewoon wel doen hoor! Kun je er de volgende keer in elk geval ook over meepraten. Verder is Kruger helemaal niet duur. Zoals al eerder aangegeven R140 per persoon per dag oftewel ongeveer 12 euri toegang. Wil je er blijven slapen, kijk dan op site van SAN Parks voor overnachtingsmogelijkheden: www.sanparks.org Ook daar vallen de prijzen voor bungalows, safaritenten etc heel erg mee.
Wat wel duur is, zijn particuliere lodges in Kruger. Maar ja, dan praat je ook over 4 en vaak zelfs 5 sterren lodges. Het is de vraag of je dat wilt…
Mocht je verder nog tips of ideeen nodig hebben voor je (rond)reis, mail me dan gerust. Wij hebben zelf een lodge helemaal in het noorden van de provincie Limpopo, wellicht een idee voor het geval je ook nog richting Botswana wilt!
Groetjes en veel voorpret alvast.
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience
Zelf ben ik 6 keer in het Hluhluwe- Imflozi park geweest en een maal een hele week maar ik ben daar geen katachtige dieren tegen gekomen. In Kruger heb ik tweemaal de big five gezien.
in mijn ogen is het Kruger Park zeer de moeite waard. Je kunt er uren rijden, zowel op verharde als onverharde - wegen (dat laatste vind ik het leukste om te doen, en deze paden zijn prima begaanbaar met een sedan).
Kruger is een enorm groot park: tesamen met de prive-reservaten en de parken in Mozambique & Zimbabwe is het bijna de grootte van de Benelux.
De overnachtingsplaatsen, de zogenaamde restcamps, zijn mooi gelegen. Van Mopani dat aan een stuwdammetje ligt, Letaba wat aan de gelijknamende rivier ligt, Olifants dat op een grote graniete heuvel (‘koppie’) ligt (prachtige vergezichten), Satara met de open grasvlakten (hier komen de meeste leeuwen voor), tot aan Lower Sabie wat aan de rivier ligt.
Het Kruge heeft diverse ecozones: van open savannes tot heuvelachtige koppies, rivier-gebieden en gemixte bosgebieden.
Wijzelf gaan volgende maand met onze ouders die hier nu zijn 2 nachten in Olifants doorbrengen. Dat kamp, tesamen met Lower Sabie en Mopani zijn mijn persoonlijke favorieten.
Als je in het Kruger overnacht kun je vanuit je kamp 's-ochtend vroeg zelf op pad gaan, op zoek naar het wild. Wanneer je min. 2 nachten verblijft zul je zeker prachtige momenten kunnen beleven.
Je schrijft dat je het Kruger duur vind, maar met welk park vergelijk je dit dan? Je hebt diverse mogelijkheden in het Kruger, van goedkoop en basis tot wat ruimer met keukenblokje-koelkast etc. Kijk voor prijzen voor overnachtingen op www.sanparks.org
Veel plezier met het plannen van je reis, laat het gerust weten als je meer info. wilt hebben :dag: