Ik wil met mn driejarige zoon van aug-eind dec dit jaar weg. Mijn flat op zeggen, niet werken, geen kinderdagverblijf meer voor hem…dit worden onze maanden samen na veel ellende en verdriet…
Er zijn wel een aantal voorwaarden…
Budget ligt niet extreem hoog (5000 is denk ik het maximale misschien iets meer…)
Wil niet een land wat te warm is qua zonkracht waar je makkelijk verbrand
Je wilt 5 maanden weg voor 5000 euro? Dat is echt heel erg krap! Het eerste werelddeel wat bij me opkomt om heen te gaan is Azie. Ter plekke goedkoop, en absoluut veilig. Maar… Een kindje van 3 vliegt wel goedkoper dan een volwasse, maar vliegt ook niet gratis. Je bent al snel 1500 euro aan tickets kwijt.
Je houdt dus 3500 euro over om 5 maanden van te leven. Dat is 700 euro per maand!
Ik kan zelf prima slapen in een kamertje van 5-10 euro, maar met een klein kindje beland je al snel in de kamers die net wat schoner en hygienischer zijn, en daarom soms ook duurder. Ook is het misschien niet altijd even slim om met een kleintje op straat bij een stalletje te eten. In lande als Thailand heb je met zijn tweetjes al snel 30 - 40 euro per dag nodig, dat is 1000 - 1200 euro per maand.
In Thailand kun je wel verbranden. Goed insmeren, en vooral ook in de schaduw blijven. Natuurlijk kun je ook noordelijker blijven, bijvoorbeeld in Europa, of juist zuidelijker in Australie, maar daar is het leven een stuk duurder.
Ik denk ook meteen aan Thailand.
Maar inderdaad, daar kun je wel snel verbranden, dus zoek de schaduw op.
En qua budget moet je wel goed kijken of het haalbaar is. Als je telkens lang op dezelfde plek blijft, is het wel goedkoper dan wanneer je een rondreis maakt (zoals de meeste mensen op dit forum doen). Ik denk dat je samen voor gemiddeld 30 euro per dag wel kunt rondkomen: slapen, eten. Maar of je een betaalbare vlucht kunt vinden, weet ik niet. Ook moet je opletten dat je tussendoor waarschijnlijk het land uit moet omdat je visum verloopt.