Welk land nu?

Hallo allemaal,

Ik wil de maand januari in Azië door gaan brengen. Ik zat eerst aan Thailand te denken maar hoe zit het nu met de overstromingen? Wat raden jullie aan? En als het geen Thailand moet worden welk land dan? Ben er nog nooit eerder geweest en wil niet alleen maar strand en toeristentrekkers maar juist cultuur en achteraf plekjes.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen :slight_smile:

Dan zou ik voor Laos gaan. Dit land is qua toerisme flink aan het groeien maar hier zijn nog genoeg authentieke plekjes te vinden. Het is ook redelijk makkelijk te bereizen.
Myanmar zou ook nog kunnen, maar als je voor de eerste keer in azie bent zou ik hier niet voor kiezen.
Veel mensen zullen je waarschijnlijk Vietnam aanraden maar wij zijn er niet zo over te spreken. Vooral de mensen in noordvietnam waren absoluut niet vriendelijk te noemen. Het enige nadeel aan Laos is dat er geen kustlijn en dus helemaal geen strand is.

Ik sluit me helemaal bij schoentje aan. Laos top, noord vietnam flop.

Bijv: Vliegen op BKK, naar noorden van Thailand, grensovergang naar Noorden van Laos (suggesties: Luang Nam Tha, Gibbon Experience, Luang Prabang, Vientiane) en bus/vlucht naar BKK en naar NL.