Welk land komt in de buurt van Nieuw Zeeland?

Wij willen voor het avontuur een paar jaar naar het buitenland met ons gezin. En we blijven steken bij Nieuw Zeeland, maar struikelen telkens over de afstand…

Wie heeft er ervaringen met een land wat een hoop overeenkomsten biedt met NZ? ( Alleen dan wat dichterbij :wink: Natuur, temperatuur, Cultuur etc…

Vooral de afwisseling van de groene natuur spreekt ons erg aan. En de lay back mentaliteit van de bevolking.

Dag!

Hey hey

Wij zitten op dit moment in NZ te genieten van die mooie natuur waar je het over hebt. Ik denk dat het heel erg lastig is om iets gelijks te vinden met alle goede factoren. Schotland bijvoorbeeld is qua groen en heuvel we te vergelijken, maar is weer mega regenachtig.
Noorwegen heeft ook veel groen en bergen, maar daar is het vaak heel koud.
Alaska schijnt heel veel gelijkenissen te hebben (wij hebben 3 weken met een vriendin uit Alaska hier rondgetrokken) maar ja, ook daar is het koud en dat is net zo ver weg van Nederland.
Misschien Canada, dat is iets warmer en ook mooi groen en heuvelig, maar ja net zo hard een flinke plas water over.

Mijn ervaring met de afstand is dat het wel meevalt. Ja je kunt niet even bij mensen op de thee in Nederland, maar dat kan vanuit schotland ook niet. De tickets zijn dan wel goedkoper, maar dan kun je net zo goed op vakantie gaan. Naar Nederland bellen is heel goedkoop (3 eurocent per minuut ofzo) en er is veel internet in NZ te vinden (denk aan skype, email, blog, etc. als communicatie).

Sorry dat ik geen ander perfect land weet, maar het is hier zo mooi, relaxed en (vaak) warm.

Groetjes.

Hallo,

Probeer eens het zuiden van Chili en dan vooral het merengebied (ruwweg tussen Temuco en Puerto Montt). We hebben vaak Nieuwzeelanders in ons hostal en die zeggen me altijd hoe erg de natuur en het klimaat lijkt op die van Nieuwzeeland.

We hebben hier in het merengebied vulkanen, meren, fjorden, termische bronnen en heel veel bos. (En helaas ook zo nu en dan een aardbeving…)

Waar je wel rekening mee moet houden is de spaanse taal. Weinig chilenen spreken Engels. Maar laid back zijn ze dan wel weer, alhoewel dat eigenlijk best nog wel meevalt ten opzichte van andere Latijns-Amerikaanse landen…

:vak02:
Groeten uit Pucon,
Grietzen

Een Nieuw zeeland dichtbij en mensen komen met Canada, Alaska en Chili. Dat is nou niet echt dichtbij.

Als z’n land er is, was het zeker al ondekt.

Misschien dat Noorwegen, Zweden het meest in de buurt komen. Qua hoeveelheid natuur is het misschien wat je zoekt. Je hebt er Fjorden en bergen zoals in Nieuwzeeland en het is echt niet altijd koud en donker. Zoals het niet altijd mooi weer is in NZ. Het zin westers landen met een vergelijkbare westerse cultuur. Maori cultuur vind je niet buiten NZ.

Veel mensen spreken er wel engels en de taal lijkt me redelijk snel te leren. Je hoort regelmatig dat er mensen gezocht worden voor werk in één van die landen.

Als je onderin Noorwegen of zweden gaat zitten ben je met 1,5 á 2 uur vliegen weer op schiphol en met 8 uur rijden zit je onderin zweden.

succes

Een mogelijkheid

Via IJsland, Tussenstop x. dagen/ weken, naar Halifax (Nova Scotia)
en dan of naar P.E.I. (Prince Edward Island) en / of New Foundland.

Mooie afwisseling, totaal 9 uur vliegen ipv 24 uur.

Dus zeker minder ver weg, zeker afwisseling en haalbaar.
En ook wel relaxt (naar mijn mening)

succes

Binnen Europa vind ik Nieuw Zealand erg vergelijkbaar met Noorwegen (in ieder geval het zuiden met de fjorden, het noorden heb ik niet gezien van Noorwegen). En daarnaast heeft Ierland er ook veel van weg. En dan vooral het westen!

p.s. een nadeel van beide landen is het weer. In dat geval zou ik voor Noorwegen gaan