Welk land komt in de buurt van Nieuw Zeeland?

Wij willen voor het avontuur een paar jaar naar het buitenland met ons gezin. En we blijven steken bij Nieuw Zeeland, maar struikelen telkens over de afstand…

Wie heeft er ervaringen met een land wat een hoop overeenkomsten biedt met NZ? ( Alleen dan wat dichterbij :wink: Natuur, temperatuur, Cultuur etc…

Vooral de afwisseling van de groene natuur spreekt ons erg aan. En de lay back mentaliteit van de bevolking.

Dag!

Wij vinden Canada er 't meest van weg hebben. Vooral de Engelstalige delen natuurlijk. Temperatuur, tja, eerder zuider-eiland van NZ natuurlijk dan noordereiland. Wat dát heeft, subtropisch maar wel Engelstalig en erg Westers, vind je eigenlijk niet dichterbij behalve dan USA maar dat is toch wel even wat anders…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

IJsland? Ook overweldigende natuur, veel vulkanische activiteit, makkelijk te plannen, vriendelijk en superveilig, aardige mensen, westerse cultuur (lijkt voor ons erg op Scandinavische cultuur).

Op mijn website onder Travel > Iceland 2007, lees je mijn algemene tips hoe je een vakantie betaalbaar kunt houden, en over autorijden in IJsland.

Qua wonen en werken weet ik niet hoe makkelijk het te realiseren is maar wat ik wel weet is dat dit in Nieuw-Zeeland ook supermoeilijk is. Of hebben jullie dat al uitgezocht?