Rondreis Canada of Nieuw Zeeland

hallo

Eind deze zomer wil ik een half jaar gaan reizen. Ik wil gaan backpacken en ook werken in het land. Ik zit nu dus erg te twijvelen tussen Canada en Nieuw Zeeland. Als ik eind zomer ga is nieuw zeeland mischien kwa weer natuurlijk wel een betere optie maar Canada lijkt me ook super leuk en super mooi! Wat is jullie advies? Ik wil ongeveer een half jaar weg, en wil zo veel mogelijk zien van het land en tegelijk werken daar.
alvast bedankt!

gr.

Ik zou gaan voor NZ, omdat je daar zoveel verschillende lanschapstypen hebt in 1 land en op goed reisbare afstand. Dit vanwege het langgerekte land, welke je in Canada minder zult tegenkomen. NZ is denk ik meer ingesteld op backpackers , zowel wat betreft het gemak van dekiwi-bus lijnen, en overnachtings en werkmogelijkheden. NZ is makkelijk reisbaar, in alle seizoenen, ben er 2 keer in de winter en 1x in de zomer geweest. Zowel in zomer als winter: erg mooi!!! en Prima te doen, Wil je minder mensen tegen komen die backpacken? dan denk ik dat je naar Canada moet gaan. :wereld:

oke super bedankt! ja ik denk dan toch meer aan NZ maar toch trekt canada me op 1 of andere manier ook nog onzettend aan. Canada is natuurlijk wel wat rustiger als NZ of vergis ik me hierin? En welk land is duurder qua leven, NZ of Canada? gr.

de NZ dollar is nu de helft van onze euro,dus onze gulden zeg maar. Heerlijk met de spa pools , de sneeuw, het tropisch regenwoud en de woudreuzen, brede stranden etc…Van Canada weet ik niet wat de geld waarde er is…
Canada is wat betreft ontmoeten van bacpackers rustiger. In NZ hoef je niet alleen te zijn. Ik denk dat Canada wel droger is omdat NZ omringd is door zeeen. Canada is goedkoper om naar toe te vliegen je kan nl ook al aan de oostkust starten, scheelt je geld en tijd…
veel plezier in ieder geval.

Ben 2x naar NZ geweest ( Noord+Zuid eiland periode nov/dec. ) + 1x naar Canada (regio Quebec/Ontario). heb een voorkeur voor NZ en dan vooral voor het zuideiland wat heel uitgestrekt is , en wat veel moois bied qua natuur , al zijn de steden er beduidend kleiner dan op het Noordeiland. mensen in NZ+Canada zijn heel vriendelijk+behulpzaam daar hoef je niet bezorgd om te zijn. Indien je naar NZ gaat probeer dan zo weinig mogelijk tussenstops te maken. Signapore Airlines is zeker een aanrader voor die bestemmibg , Quantas viel me wat tegen. Enjoy