Naar welk gedeelte van Nieuw-Zeeland reis jij het liefst?

Noordereiland, Zuidereiland… waar je heengaat blijft een van de grootste vragen voor reizigers.
Dus vertel eens: waar in Nieuw-Zeeland ga jij het liefst naar toe?

1 like

Een beetje afhankelijk van het jaargetijde… Afgelopen juni hebben wij het Noordereiland bezocht, wat overigens prima te doen was. Terwijl het Zuidereiland in dezelfde periode al de nodige hinder ondervond van winterweer.

Als we weer die kant op gaan zou ik in ons voorjaar/zomer voor het Noordereiland kiezen en voor onze winter het Zuidereiland.

1 like

Ben nog wel niet op Stewart Island geweest. Mss volgende keer.

Het Zuidereiland. Minder mensen en meer NP. Heerlijk en de omgeving Glenorchy springt eruit.

Beide eilanden bereisd. Beide zijn Vreselijk mooi, leuk, fijn en prettig. wat ons betreft voorkeur voor natuur, dieren in het wild zien en rust ligt bij
het Zuidereiland.
Zoek je minder natuur en meer mensen en een hogere temperatuur dan is het Noordereiland in hun winter een goede keuze.
Beste keuze: doe ze allebei!

1 like

Fiordland is en blijft gewoon de mooiste regio…

Misschien een beetje bevooroordeeld aangezien ik het Noorder Eiland (nog) niet heb bezocht maar ik kies toch echt 100% voor het Zuider Eiland.
Het zal vast ook erg mooi en natuurlijk zijn in het Noorden maar het landschap is veel dramatischer in het zuiden en de natuur heeft de overhand hier, en dat past gewoon meer bij mij. Ook de mensen zijn net even wat meer down to earth dan ze normaal gesproken al zijn.
Plus, als je wilt skiën en/of snowboarden dan kan dat hier ook (makkelijker).

Het Noordereiland heeft ook dun bevolkte gebieden, zoals in het oosten, o.m. de Waioeka Gorge, de route rond de East Cape, de route Napier - Gisborne, enz. Waarom zou je dat overslaan?

Zie mijn reactie op de reactie van Wollie. Rust en natuur zijn ook ten volle op het noordereiland te zien.

Ik vind Stewart Island zeer de moeite waard. Ik heb een klein deel van het eiland gezien, namelijk het bewoonde gedeelte, maar ik vind het er bijzonder mooi. Opvallend veel groen, mooie baaien, fraaie uitzichtspunten, weinig of geen auto´s, enz.

Alle 3 de eilanden. Zie ook mijn reacties op reacties. Bijvoorbeeld Waiheke Island en Great Barrier Island worden geacht bij het noordereiland te horen.