Reis(tips) naar Zuid-Amerika en Nieuw Zeeland?

Reis(tips) naar Zuid-Amerika en Nieuw Zeeland?
Een vriendin en ik willen volgend jaar rond mei/juni voor 2 a 3 maanden een reis gaan maken. Nieuw Zeeland lijkt ons fantastisch maar in deze periode is het herst/winter daar. Daarom bedachten we ons of het ook mogelijk zou zijn om via Zuid Amerika (mooi weer) richting Nieuw Zeeland te gaan (de winter in). Zijn er mensen die hier ervaring of tips in hebben? Is dit uberhaupt mogelijk of zijn de afstanden te ver? Of zijn er nog andere tips waardoor wij wel Nieuw Zeeland kunnen zien maar ook nog kunnen genieten van landen met mooi weer. Ik ben zelf al op Bali en in Thailand geweest dus dat is geen optie.

Ik hoor het graag!

Klinkt me beetje utopisch om Zuid-Amerika te combineren met Nieuw-Zeeland in enkele maanden. Je zou van beide maar een tip van de ijsberg kunnen zien…

Je kan beter een stuk Australie meenemen waar temperaturen al een stuk beter zullen liggen.

Grtz,

El vago

Met het vliegtuig zijn afstanden nooit te ver natuurlijk.
Ik ben in beide continenten geweest. Ik raad ze allebei aan, want stuk voor stuk zijn dit geweldige landen.
Toch zou ik het niet combineren. Niet vanwege de tijd, maar omdat deze landen zo verschillend van elkaar zijn. Nieuw Zeeland is veel meer westers en gestructureerd dan Zuid Amerika en dan is dat wel een hele overgang. Nee, ik zou het ene jaar naar het ene en het andere jaar naar het andere continent gaan!