Hallo reizigers,
Januari 2015 t/m augustus 2015 willen mijn vriend en ik op reis.
We willen graag naar Nieuw Zeeland, Zuid Amerika (Argentinië, Chili, Bolivia, Peru) en Afrika (Zuid Afrika, Tanzania).
Deze volgorde zouden we ook het liefst doen i.v.m. het klimaat. Qua tickets is deze route erg duur, omdat er geen goeie tickets tussen Zuid Amerika en Afrika bestaan.
Is er iemand die deze route ook heeft gedaan? Tips qua route, vliegtickets en over bestemmingen/kosten/must see’s e.d. zijn meer dan welkom!
We zitten nog te twijfelen over Colombia en Ecuador, en over de landen tussen Zuid Afrika en Tanzania en eventueel Madagascar.
Heeft iemand hier tips/ideeën over?
Alvast bedankt voor de reacties,
groetjes Baukje
Nieuw Zeeland in januari is top, ga gewoon van boven naar beneden het hele land door (het is niet klein maar er zijn ook heel veel landen op de wereld een stuk groter dus je kunt er makkelijk doorheen rijden). Vergeet niet de bay of islands, queenstown, doubfull sound, Abel Tasman national park, rotorua en mt. tongario crossing.
Ik heb begrepen dat Botswana ook heel mooi is om te bezoeken (okkavango delta). Denk goed na over hoe je wil reizen. Nieuw Zeeland en volgens mij ook Zuid Amerika kan je prima zelf regelen. In Afrika kan het handig zijn een beetje meer georganiseerd op reis te gaan.
Betreffende vliegtickets, denk aan een rond de wereld ticket waarbij er een x aantal vluchten in een totaalprijs zitten. Er zijn diverse reisbureaus/ organistaties die je kunnen helpen met het zoeken naar een goede deal. Overweg verschillende steden bij het kijken naar vluchten (denk eraan dat sommige landen koloniën zijn geweest en de verbinden tussen die landen misschien beter zijn).
Veel succes.