Chiang Rai Gg Chiang Rai…onze vrienden wonen daar en zo hebben we dan ook de kleinste plekjes weten te ontdekken en ook de lekkerste restaurantjes!
Er is een overvloed aan bezienswaardigheden en je kan ook weg met de fiets , de scooter , de olifant , trekking etc.
Rustig , maar er komt al iets meer toerisme…
Het noorden gekozen en dan doel ik hoofdzakelijk op Chiang Mai, erg mooie omgeving en héél veel te zien daaro.
Maar eigenlijk voel ik me overal wel thuis in Thailand.
PAI, hippie dorpje in de bergen van Noord-Thailand! Rustig, prachtige natuur, toffe bars,…
Jongens moesten jullie toevallig in Chiangmai verblijven dan kan ik ook zeggen dat een bezoekje aan Wat Umong ook heel aangenaam en rustig is.
Vergeet ook niet de Sankampheng hotsprings te bezoeken,dit kan men combineren eventueel met Bo Sang!!
Hallo.
Mijn favoriete deel in Thailand waar ik het liefst verblijf is de Isaan, met name in de provincie Nakhon Ratchasima.
De mooie schone natuur.
Het heerlijke eten ( net even anders ).
De rust, en als je drukte wil kan je het opzoeken.
Voor de rest:
Bangkok is top voor 3 a 4 dagen en dan heel snel weg met piepende banden.
Nakhon Nayok, hele mooie natuur en leuke bezienswaardigheden, watervallen, de Dan dam.
Chiang Mai.
Chantaburi.
Khon Kaen.
Als ik er ben doe ik alles met de auto, zo zie je nog eens wat en je hebt of maakt tijd om het te bekijken.
Maar mijn hart ligt echt in Nakhon Ratchasima ( Korat ).
Groet.
Geef je groot gelijk Kolobos,Nakhon Ratchasima ( Korat)bied heel veel voor de toerist!!
Spijtig dat het nu een beetje in het negatief nieuws is gekomen(overstromingen)had vannacht nog wat beelden gezien en het oogt niet fraai,straten die onder water zijn gelopen,mensen die zijn verdronken.
Normaal had ik met de bus van Chiangmai via Korat terug gekeerd naar Bangkok,maar er zijn vele wegen onbereidbaar met de bus,zodoende ben ik genoodzaak om het vliegtuig te nemen.
Waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat mensen zoals ik hier op reageer, maar aangezien er geen onderscheid gemaakt wordt:
Tijdens mijn vakanties in Thailand vertoef ik het liefst thuis, rommel wat om het huis, kijk BVN, lees een boek, kijk DVD’s en ga 's avonds lekker eten en slaap veel, heel veel.
Heel sporadisch trek ik er op uit voor 1 of meer dagen, maar dat kombineer ik meestal met werken.
Even voor de goede orde: Ik woon in Banglamung aan de Sukhumvit en werk in Chonburi.