Welk genre van muziek neem je mee op vakantie?

Ik ken mensen met een slechtere muzieksmaak, mooi gevarieerd rijtje artiesten!

De beste reismuziek…?
Ergens in een cafeetje, na drie glazen Jameson’s, samen met andere trekkers de Dubliners achterna.
's Anderendaags een houten kop, maar een avond om te herinneren.

Pai, 2010, “Dirty Old Town”…

Om ook inhoudelijk wat bij te dragen aan dit draadje, een ruime greep uit de inhoud van m’n MP3-speler sinds m’n laatste reis:

[ul]
[li]16 Horsepower/Woven Hand[/li][li]AC/DC[/li][li]Admiral Freebee[/li][li]Apocalyptica[/li][li]Bruce Springsteen (all-time favoriete artiest)[/li][li]Buffalo Tom[/li][li]Depeche Mode[/li][li]dEUS[/li][li]Drive-by Truckers (m’n favoriete band van dit moment)[/li][li]Eddie Vedder/Pearl Jam[/li][li]Green Day[/li][li]Guns 'n Roses[/li][li]Johnny Cash[/li][li]Jon Allen[/li][li]The Killers[/li][li]The Mars Volta[/li][li]Massive Attack[/li][li]Matisyahu (orthodox-joodse reggae/hiphop, passende muziek voor een trip naar Israël…)[/li][li]Muse[/li][li]Novastar[/li][li]Rammstein[/li][li]System of a Down/Serj Tankian[/li][li]Underworld[/li][li]U.N.K.L.E.[/li][/ul]
Afgezien van de klassieke genres is zo ongeveer alles wel in meer of mindere mate vertegenwoordigd…

Straatmuziek kan ik trouwens vaak ook wel waarderen:

[ame]Street artists in Jerusalem - YouTube

Wat leuk om te lezen welke muziek jullie meenemen op reis! Het ‘alternatieve circuit’ is ook aardig vertegenwoordigd. Daar hou ikzelf ook wel van: Lamb, Radiohead, Massive Attack, U.N.K.L.E., Ellie Goulding, Florence and the Machine en wat dubstep.

En de ‘Canto Ostinato’ van Simeon ten Holt vind ik ook zo mooi! Klassiek is nog eens wat anders dan de herrie van dubstep, maar beide zijn op mijn mp3 speler vertegenwoordigd en gaan mee op reis :wink:

Groetjes, Anne

Op mijn PSP die hoofdzakelijk dienst doet staat eigenlijk vanalles wat. Ik moet hem nodig updaten want op mijn pc staat al weer fantastische muziek die ik ook graag wil meenemen naar het buitenland.

Ik zorg dat ik zo veel mogelijk bij me heb meestal is dat salsa (Juan Luis Guerra), folkrock (Dire Straits, Mark Knopfler), country (Ilse DeLange) en ik heb nog een cd van Jimi Hendrix (Valleys of Neptune) erop gezet.

Ik ben fan van verschillende artiesten maar in het bijzonder van Mark Knopfler en Dire Straits. Het jaar 2012 staat voor mij in het teken van puurheid, terugkomen bij je roots en het opzoeken van goede muziek.

In het verleden heb ik veel muziek gedownload en had ik nauwelijks echte cd’s. Misschien komt dit ook omdat ik tot de jonge generatie behoor (ik ben slechts een halfjaartje meerderjarig, reken maar uit hoe uit ik ben…).
De laatste tijd koop ik meer cd’s, ik heb op het ogenblik 9 albums van Knopfler, 2 van Dire Straits, 1 van de Ierse folkband Clannad, 1 van Snow Patrol 1 van Jimi Hendrix en een dubbel CD van Ilse DeLange, Santana en Kane. Voor de rest nog een hoop gekopieerde cd’s en als jong kind heb ik nog singles van Boris, Shakira en Kylie Minogue gekregen. Hierboven staat dus ongeveer mijn volledige collectie cd’s, voor de rest heel veel gedownloade muziek.
Op mijn pc staan ongeveer 1000 unieke tracks dus dat gaat de goede kant op. Van Simply Red tot The Mavericks tot Bonobo.

Zelf vind ik cd’s trouwens vele malen leuker dan gedownloade muziek, ze zijn namelijk echt tastbaar!