Turkse Muziek

Ik weet dat deze al een keer eerder is geopend maar ik kan hem niet vinden. Ik zal er wel overheen kijken. Maar goed ik wil dus voor in mijn autootje, een cdtje met turkse muziek draaien… Dus wie weet er nog een paar lekkere en vrij nieuwe turkse nummers?

X Cyn

Hande Yener !! :smiley:

Zeynep Dizdar heerlijk is helemaal in! Meerdere nummers
Ik vind Kirmizi van Hande Yener ook helemaal te gek!!
En Tarkan - Kara Gözler vind ik ook heel leuk
Mor ve Ötesi
Manga
Celik - Gariban
Sommige nummers van Ragga Oktay zijn ook lekker vrolijk!
Heb nog veeeel meer, maar hier kom je eerst wel een eindje mee verder lijkt me :slight_smile:

Liefs Rieneke

Kirmizi heb ik al, die andere ga ik zeker onthouden!

Kennen jullie Cat Cat van Davüt G. al? Die is ook lekker! En Aman Aman van Tarkan!

hey…
nou ik heb ondertussen meer turkse dan andere muziek, dus dat zal wel lukken.
afgezien van degenen die al opgenoemd zijn (idd super) je moet echt es Yurtseven Kardesler muziek luisteren, wat een feest is dat alsof je midden in een turkse avond zit. :tunisia:
Trouwens, ik zat gisteravond even met m’n vriendin achter internet en je kan echt geweldige clips bekijken en luisteren op www.klip24.com. Staan 400 clips op een heleboel ken ik er wel en zijn echt helemaal super.
bovendien is de muziek van Serdar Ortac, Gökhan özen, Gülsen, Mustafa Sandal, Hande Yener en Sezen Aksu , ook geweldig. Ik zou zeggen je woont vlakbij en ik heb een behoorlijke collectie turkse muziek ondertussen dusse je bent van harte welkom om ff een cdtje samen te stellen !!
Dan komt dat cd’tje voor in je auto helemaal goed. Ik hoor het wel. :yes:

Kan je meteen in je nieuwe autootje daarheen rijden en heb je op de terugweg heerlijke muziek :wink:

@Von: Dat lijkt me een goed idee :wink: En die clips ga ik ook zeker snel bekijken!

X

Ik zit nu ook die clips te kijken en luisteren…
Die van Tarkan is gaaf !!! Bounce…

@Cynthia. ben vanavond thuis tis maar dat je het even weet.

Alles nog goed met jou en je lover??

@von: Ja het gaat heel goed zelfs!!! Hij komt vanavond weer op msn… Dus kan niet langskomen bij je!! Met jou lover ook alles goed? En verder daar in dat verre oudorp??

Ik ga morgen naar HHW naar Gordon en Joling… whahah… wat moet ik daar nou toch weer :banana:

X

burcu gunes…al haar liedjes zijn even leuk

groetjes

filiz

helemaal gelijk Filiz die was ik nog vergeten…tja er zijn ook zoveel mooie nummers!! Ik moet altijd wel lachen als ik mensen uit m’n omgeving turkse muziek laat horen, ze hebben altijd eerst het vooroordeel dat het alleen maar ‘kattegejank’ is en moeten dan achteraf toch echt wel toegeven dat er zo’n lekker ritme in zit en alles behalve kattegejank is. …

@Cynthia…hoe durf je naar Gerard, idd wat moet je daar haha :slight_smile: . laat me maar weten wanneer je tijd hebt,heb ondertussen weer een leuk nummer van Sezen Aksu( ‘Yaz’), is geen nieuw nummer maar wel erg leuk !

Oja over turkse muziek gesproken: weet iemand toevallig al iets meer van een concert van Tarkan dat in April zou zijn??? Hij staat erom bekend dat concerten op het laatste moment afgezegd worden (tenminste in Nederland omdat hij daar te weinig volle zalen trekt…:asleep: ), maar volgens mij zou hij nu echt komen in de Ahoy in april. Maar ik hou TurkseAgenda.nl al enige tijd in de gaten , maar nog steeds niets erover…Iemand die iets meer weet???

O ja en over concerten gesproken, ‘Izel’ komt voor een optreden naar partycentrum Aladdin in Beverwijk. Kijk maar even op turksagenda.nl voor meer info. Ik kan helaas niet heen anders had ik zeker gegaan. ze maken er daar echt een superturksfeest van.

toen ik van de zomer in turkije heb gewerkt, draaide onze dj iedere dag voor de show een liedje.
ik zou dit leidje zo graag willen hebben, maat heb geen idee hoe het heet en van wie het is.
heb 't uiteraard als aan mn ‘‘collega’s’’ gevraagt, maar ze hebben geen idee wat ik bedoel

misschien dat iemand van jullie het liedje kent. het wordt gezongen door een vrouw. en aan ieder eind van de zin die ze zingt, zegt ze tamam.

hoop dat iemand me kan helpen

groetjes

filiz

@Filiz: Ik ken wel een liedje met vaak tamam… Olmaz oglan van Grup Hepsi… Weet niet of zij het zijn hoor!

Wat ook lekker nummer is: Senin Gibi van As, en Seytan van Ozgun

x

Ik zie jullie allerlei nummers noemen maar das dus iets waar ik me helemaal niet mee bezig houd! Ik vind het wel gaaf dat jullie dat allemaal weten. Ik hoor muziek ik vind het mooi of niet KLAAR!!!

:wave:

Laten we mss gewoon naar Turkije gaan en die muziek beluisteren? hebben we direct een reden om te gaan ! hihi

Ik ga mee!!! Kunnen jullie me vertellen wie het is, en hoe het heet. Voel ik me niet helemaal zo pre-historisch!!!
:wave:

euh…beppie? Waarover ben jij bezig? wss ben ik niet helemaal mee ?

hahahahaha… ik ga oko mee… Heb trouwens een plan om in de augustus nog een week te gaan… Maar mijn ouders moeten wel toestemmen, hoe ga ik dat plannen?? HELP!!! Ik moet gewoon heen!

X

Hoi,
Vorig jaar heb ik van een kennis een cd gekregen met 55 turkse liedjes erop. Die is gemaakt in Crazy Daisy in Marmaris door de DJ’s daar. Er staan allerlei soorten muziek op, van droevig tot zeer swingend. Draai em helemaal grijs maar heb dus geen idee wie het allemaal zijn haha. Gewoon heerlijk om naar te luisteren en weer even weg te dromen…
En verder heb ik zelf op de Bazar in Beverwijk een vd gekocht van Gülshem waar o.a. OffOff opstaat…geweldig! Er is daar dus een marktkraam met uitsluitend turkse muziek! Ik wilde dit nummer persé hebben, wist de titel echter niet en heb het daar staan zingen op mijn manier. Die man wist meteen wat ik bedoelde en ik was helemaal blij dat ik eindelijk mijn favoriete liedje gevonden had. Stond wel een soort voor l*** daar met dat voorzingen, maar je moet er wat voor over hebben nietwaar?!

groetjes, Marjan