Muziek tijdens je reis

Muziek kan een hoop emoties en gevoelens los maken, althans wel bij mij :wink:

Wat zijn voor jullie bepaalde songs die je reis net iets aangenamer maken, je steunen tijdens eventuele moeilijke momenten, de wereldreiziger weer even in jezelf naar boven haalt of wat vind je gewoon fijn om te luisteren tijdens het reizen?

Ik trap af met Xavier Rudd - Better people

Ciao

pff, dat is moeilijk zeg. Je hebt gelijk dat muziek een hoop emoties en gevoelens los laten. Ik heb elke keer wel weer een ander nummer waar ik op een reis veel naar luister.

Laat ik dan voor het volgende nummer gaan :**De dijk - onderuit **(en dan vooral de live versie)

Maar goed, dit is dus elke keer weer anders :slight_smile:

Hoi, tja, het verschilt een beetje, ligt aan het humeur, maar eigenlijk heb ik altijd wel wat liedjes bij me van Guus Meeuwis, ook op vakantie ben en blijf ik een Brabantse, die doen het goed als ik een ‘heimwee’ momentje heb. En verder als er even iets tegenzit ofzo, dan heb ik graag wat rock, lekker hard.

**Brett Dennen - Someday **doet het bij mij ook altijd wel goed.

Ciao

Muziek heb ik er altijd bij!

Ik luister vanalles
veel relax muziek (thievery corporation was de laatste reis echt favoriet!), maar ook metal (iron maiden) of zelfs trance (armin van buuren)

Dat moet dan toch wel crowded house zijn, en dan voornamelijk ‘better be home soon’ :slight_smile:

Muziek die ik over het algemeen fijn vind om naar te luisteren tijdens het reizen is simpelweg de lokale radio. Vind het altijd erg leuk om te horen wat er in een bepaald land favoriet is.

Om ff lekker terug te denken aan Nederland kan voor mij Brabant van Guus Meeuwis niet ontbreken en ook BlĂžf, Acda en de Munnik en Marco Borsato doen het altijd erg goed. :smiley:

Als ik echt een ultiem opreis-liedje moet kiezen dan is het toch wel: Hemingway van BlĂžf! Wat een heerlijke nummer is dat en vooral: wat een heerlijke mix tussen Nederland en het buitenlandse! :zon02:

Ik heb niet echt speciale muziek voor op reis oid
gewoon de muziek die ik thuis ook draai!

En de locale radio en tv-zenders zijn ook altijd leuk idd!

Locale muziek vind ik ook wel aangenaam, als het maar niet Nederlandstalig is :wink:
In het vliegtuig etcetera luister ik veel naar bv Ministry, DBC, Voivod etcetera. Gewoon een lekker strak bakske herrie zullen we maar zeggen.

Toen ik in Nepal in de kou drie uur steil omhoog moest was Ministry ook een welkome batterij :slight_smile: (tot de batterij van de mp3 er mee op hield, toen bedacht ik het plan om volgende keer kleine goedkope mp3 spelers mee te nemen zodat je hem in zo’n geval boos in een ravijn kunt smijten). Dat doe je niet snel met je 20 gig apparaat waar al je cd’s op staan

Lol :teeth:

:smiley:

Kan me er wat bij voorstellen, want mountainbike er graag op.

wat ook leuk is om te doen, een afspeellijst maken met nieuwe muziek die je nog niet zo vaak geluisterd hebt. luister tijdens je trip die muziek zo vaak als dat je zelf wilt. als je dan thuis bent en een van die nummers hoort associeer je dat weer met je vakantie! net als smaak en reuksensaties trouwens. ik moet namelijk altijd aan indonesie denken als ik kretek ruik.

ik vind het het altijd wel lekker om naar wat rock te luisteren maar het hangt natuurlijk ook van de locatie en de sfeer af
ook lokale muziek beluister ik eigenlijk best vaak en koop ook altijd wel een cd van de lokale muziek om onder een foto presentatie te zetten en om later weer in de sfeer te komen van een geheel andere plaats als thuis

groetjes dirk

Geweldig plan ! Ook altijd fijn om nieuwe muziek te gaan appreciëren

Kan natuurlijk niet nalaten van m’n eigen reisdeuntjes door te geven
 :slight_smile:
With or without you van U2 en Here with me van Dido ! Heb ik altijd op gezet als ik op m’n rug naar de sterren lag te kijken op de boot in Turkije, glaasje wijn in de ene hand en mp3 in de andere
 :slight_smile:

Groet,
Marjan

Re: Muziek tijdens je reis
ik vind het het altijd wel lekker om naar wat rock te luisteren maar het hangt natuurlijk ook van de locatie en de sfeer af
ook lokale muziek beluister ik eigenlijk best vaak en koop ook altijd wel een cd van de lokale muziek om onder een foto presentatie te zetten en om later weer in de sfeer te komen van een geheel andere plaats als thuis

groetjes dirk

Dit is idd echt een goed idd

Ik zit nu zelf voor een half jaar in Barcelona en het lijkt me idd leuk om door eerst “onbekende nummers” herrinert te worden aan deze tijd!
Goed plan!!

Ikzelf ben nog niet op reis geweest, op een aantal vakanties met mijn familie na. Maar mijn plan is wel om een jaar te gaan backpacken.
Maar iig, daar gaat het nu niet om. Ik ben al wel een hoop muziek aan het zoeken voor de reis die ik ga maken, en ik heb nu al een aantal artiesten die ik echt geweldig vind!

O.a: Jason Mraz, John Mayer & Jack Johnson

Deze 3 artiesten hebben een rustige en chille muziekstijl. Om even te genieten van het leven, en even helemaal nergens aan denken.

Maar om de hele tijd deze muziek te luisteren word denk ik op den duur ook ietwat saai.
Daarnaast heb je ook muziek zoals Fatboy Slim e.d.
Vind ik ook wel relaxed, en is soort trance/techno
 (tenminste dat maak ik er van, ik weet anders niet echt waar ik deze muziek moet plaatsen)

Ik denk dat het vooral belangrijk is, wanneer je op reis gaat, veel verschillende soorten muziek mee te nemen die je goed liggen. Hierdoor is er variatie en ga je je minder snel vervelen.

Groeten Pytrik,