De reismentaliteit

Hoi mensen, een beetje een ongewoon topic hier,… maar ik ben een student psychologie en ik doe onderzoek naar de mentaliteit die reizigers hebben (daarbij bedoel ik niet mensen die eens of twee keer op vakantie gaan, maar mensen die echt de wereld rond kunnen en willen reizen).

Zouden jullie me iets kunnen vertellen, wanneer je weg bent voor onbepaalde tijd op reis of aan het emigreren bent…

• waar je zoal aan denkt tijdens je reis? Wat is je instelling? Hoe kijk je tegen alles aan op dat moment of tijdens je hele reis? Hoe sta je tegenover de toekomst en denk je ooit aan het verleden? Ben je iemand die erg gehecht is aan thuis of voel je je overal wel thuis? Mis je ooit het thuis zijn of je vrienden/ouders/kinderen/relaties en hoe ga je daarmee om? Heb je ooit wel eens last van heimwee en hoe ga je daarmee om? Heb je als je thuis bent een dagelijks ritme dat je volgt of totaal niet? Hou je dat ritme aan ook als je op reis bent?

Een heleboel vragen, maar het is niet de bedoeling dat het een enquête is, gewoon een vraag of jullie om die vragen een verhaaltje kunnen vormen over je eigen persoonlijk ervaring.

Ik kijk erg uit naar jullie reacties!

Alvast heel erg bedankt!

Interessant! Ik kan je nu nog niet écht helpen, maar ga over vier weken voor langer dan een jaar op wereldreis en dan heb ik vast meer antwoorden voor je. Zullen we contact houden?

Zeker zullen we contact houden, ik zal je even een PM sturen;)

Zijn er ook nog meer mensen die hun verhaal kunnen/willen doen?:slight_smile:

Hoi,

Ik zal proberen te antwoorden over hoe ik was tijdens mijn wereldreis van een jaar lang in 1997-1998 (Indonesië 2 maanden, Australië 4 maanden waarvan 3 maanden gewerkt, Chili 3 weken, Bolivia 2 maanden, Peru 3 maanden waarvan 5 weken gewerkt)…

*waar je zoal aan denkt tijdens je reis? *

Tja, aan van alles natuurlijk, maar wel veel minder aan materiële zaken, werk, tv kijken, Nederlandse stressy dingen, dan ik thuis deed.