Welk fototoestel / foto's back-up maken

Hoi Allemaal,

Ik vlieg eind augustus richting AUS.
Heel veel zin in. Nu vraag ik me af wat voor fototoestel jullie hebben gebruikt?
EN waar laat je de foto’s. Ik wil voor een jaar gaan en vraag me af wat je met al de gemaakte foto’s doet. Upload je die ergens zodat je een backup heb of hoe hebben jullie dit gedaan?

Ik hoor het graag van jullie :slight_smile:

Liefs Jolijn

Qua foto’s. Ik heb een Panasonic Lumix T25. Hij is klein, grote zoom. Het zijn prachtige foto’s, maar niet perfect.
Ik maak backups vaak op een extra geheugenkaart, of ik kopieer naar een USB stick en ook zet ik foto’s online.
Maar meestal zorg ik ervoor bv de beste foto’s zet ik op een ander geheugenkaart en die leg ik weg van andere fotospullen.
Zeker als je zo lang gaat zou ik ze eventueel online opslaan (eventueel wat kleiner formaat). Facebook is een optie of andere websites. Maar voor uploaden heb je wel snel internet nodig. Ik heb zelf door zuid amerika gereisd en daar liep vaak de hele pc vast als je veel foto’s wou uploaden, dus daar heb ik ze op usb sticks kopies gemaakt.

Heb je al gekeken in het Reisfotografie Forum?

neem je geen laptop of netbook oid mee? Of regelmatig op cd laten zetten.

Ik gebruik tegenwoordig het liefst een compact met groot zoom-bereik en ben erg blij met mijn Panasonic DMC TZ30.

Ik maak back-ups op usb-sticks. Als ik een jaar zou gaan zou ik een laptopje meenemen, en/ of ook dvd’s branden of kopieën op extra usb-sticks (dus dubbelop) en die naar huis sturen.

Goeie reis.