Foto's opslaan op internet

Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand ervaring ( Zowel positief als negatief ) heeft met verschillende online opslagsystemen voor foto’s?

Dit gaat dus echt om de online mogelijkheden als dropbox en picasa, ik vind het bij picasa bijvoorbeeld nogal onduidelijk of de foto’s altijd verkleind worden e.d.

Dus wat zijn jullie ervaringen, wat is de beste methode etc.

Groet!

Jeremy

Dropbox in Nederland vind ik ideaal. Geen idee hoe goed het echter werkt op reis, wanneer de verbinding slechter is. Bovendien zit je met een data-limiet.

Ja Dropbox werkt hier echter goed, de verbinding zal overal wel spannend zijn, maar ik neem een mini laptop mee en als ik ergens wifi heb laat ik hem gewoon de hele dag uploaden dus dan maakt het niet zo veel meer uit.

Dropbox is wel handig maar heeft dus duidelijk die data limiet als nadeel, ook is uitbereiding hiervoor heel duur.

Mijn probleem met foto’s uploaden is dat het soms gewoon niet WERKT. Wifi is traag, soms zo traag dat je laptop er niet eens aan begint. Vaak valt de verbinding ook tijdelijk weg, en dan moet je handmatig de zaak opstarten. Foto’s backuppen terwijl je zelf niet aanwezig bent is dus lastig.

Op vakantie heb ik vaak al moeite om een foto op facebook te posten… Laat staan dat het lukt om een 9 MB RAW+JPEG afbeelding online te zetten. (Nu ga ik vaak naar Azie, in andere delen van de wereld is het internet wellicht sneller.)

Maar is het daar overal zo erg? Want wij zijn ook van plan om naar azie te gaan, maar er zal toch wel in de grote steden een plek zijn waar het wifi wel redelijk is?

Ik hoef niet elke dag foto’s te uploaden, als ik eens in de maand een goede plek heb ben ik tevreden…

In een maand heb ik meer dan 20 - 30 GB aan foto’s :wink:

Het verschilt gewoon heel erg van plek tot plek. Ik neem liever een extra harddisk mee, dan dat ik afhankelijk ben van internet.

Dropbox inderdaad, maar houd er wel rekening mee dat je met een gratis account maar 2 GB ruimte hebt. (als ik onderweg ben, haalt mijn zaakwaarnemer foto’s uit de dropbox en slaat ze op op een externe harde schijf).

Ik ben ook blij met mijn Flickr Pro account. (hoewel je altijd afhankelijk blijft van de snelheid van je verbinding…)

Er zijn ook goede alternatieve voor drop box zoals https://picasaweb.google.com/home van google.
Bovendien is picasa een heel aardige foto viewer. Heeft b.v wat edit fucties en gezicht herkenning op je lokale foto’s. (heeft wel wat proccesor tijd nodig) maar wekt heel aardig met zoeken binnen je foto’s

Ik gebruik Flickr. Ongelimiteerde schijfruimte als je een pro-account van een paar euro hebt. Ideaal.

Picasa en flickr vielen mij ook al op als goede kandidaten. Ik vind het alleen lastig te vinden of je foto’s hier geresized worden. Dat wil ik namelijk absoluut niet

Bij beide wordt de kwaliteit van de foto behouden. Geen probleem dus! :slight_smile: Je kunt alleen zelf aangeven of de High-res ook wordt getoond in het openbaar of dat je deze alleen zelf zou willen kunnen raadplegen.

Geweldig!

Dan ga ik voor Flickr denk ik, die is wat goedkoper dan Picasa

Waarom neem je niet gewoon een losse harde schijf mee of wat zware usb-sticks? Je hebt tegenwoordig al usb-sticks voor 20GB. Dan heb je geen internet nodig om je foto’s te back-uppen.

En foto’s die je met het thuisfront wilt delen, hoeven toch niet van origineel formaat te zijn? Dan duurt het bij hen thuis ook weer een eeuwigheid om te laden en kost het hun veel internetcapaciteit. Bovendien kunnen andere mensen dan met jouw foto’s aan de haal gaan, mochten ze die willen jatten en hergebruiken.

een of twee usb sticks en een tablet zijn voor mij al voldoende om de foto’s op te slaan en eventueel meteen door te mailen en op facebook te plaatsen, snel en ik heb weinig om mee te nemen. Licht van gewicht natuurlijk ook.

Gr. Frank

Je kan ook een 4shared account aanmaken (www.4shared.com), daar kan je 10GB aan foto’s (of andere bestanden) opslaan. Werkt bij mij altijd goed, ook met tragere verbinding.

Als je meerdere emailadressen hebt, kan je ook meerdere accounts aanmaken (als je meer dan 10GB nodig hebt).

Bestanden worden NIET verkleind zoals bij picasa…

Ik vind het zelf handig als backup. Je kan natuurlijk een ext harddisk meenemen, maar daar kan altijd iets mee gebeuren…

Groetjes,
Britt

1 like

Goeie tip, dank je, ik bewaar hem!
De wereld verandert zo snel dat mijn tips al lang verouderd zijn…

Ik heb afgelopen week een gratis account van 50 GB aangemaakt bij Adrive.

Er staat inmiddels 10 GB foto’s op en zo te zien werkt het allemaal goed. Natuurlijk ook handig om een back-up te parkeren als je niet op reis bent :slight_smile:

1 like

Ik twijfel tussen bijv. 2 usb-sticks van 16 of 32 gb. Ik ga 6 maanden reizen door ZO-Azie, wat raden jullie aan?

De bovenstaande oplossingen met 4shared en adrive.com.