Welk eten mis je het meest op reis?

Alleen maar scampi’s en garnalen !!!
En natuurlijk in Thailand vis in aluminiumfolie klaargemaakt na de vangst op één of andere visvijvertje !

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTH6sd0obSBa7zpFs1j5239iKZEGW9-UA6yFoF7PKgdI_gfELcp

Af en toe ga ik wel eens naar een plaatselijke… zie foto hieronder

http://thailandnow.info/wp-content/uploads/96004__kfc.jpg

Nou dat betwist ik niet dat het gezonder is dan friet Daniella, maar ik krijg het niet door mijn stroot !

KFC krijg ik dus niet door mijn keel… wat een narigheid!

Wat betreft die haring, ik vind het altijd wel komisch dat sommige mensen gruwelen van sushi(*), maar wel rustig zo’n rauwe haring bij de staart pakken…

(*) eigenlijk meer iets voor het “Wist je dat…”-draadje, maar rauwe vis is absoluut geen vereiste voor sushi. Het enige essentiële onderdeel van sushi is met rijstazijn gezuurde rijst. Voor de rest kan je doen en laten wat je wilt. Zo heb ik vorige week in Tokyo nog heerlijke sushi met gerookt spek op…

Misschien weten de meeste ook geen verschil tussen sushi en sashimi…

Voor elk wat wils,Rien !
KFC heeft een uitgebreide menu**(zie hieronder)**,er zal wel iets zijn wat je lust of niet Rien? :teeth:

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNuHzeJi3ixlFwe1pE2M4l-VkOsAeyoTqoFHBAz0L9Bp35NKBL

Sushi betekent plakjes rauwe vis, gemengd met, overlegd met of gewikkeld in of om een speciale sushi rijst (rijst met azijn).

Sashimi is gewoon rauwe vis, vaak erg dun gesneden

2x geprobeerd en zo weggegooid, geen behoefte aan een derde keer…

Dat hoeft dus niet…

Lekker man, zo’n bucket! :teeth:

Ik denk dat als je willekeurige mensen op straat naar de Japans keuken vraagt de meesten überhaupt niet verder zullen komen dan sushi. Of wellicht nog net walvisvlees…

Ik ben net drie weken in Japan geweest, en ben nog net op de voorlaatste dag in Akihabara een sushitent binnengelopen. En dat terwijl ik toch overwegend Japans heb gegeten, ik heb als ik het me zo goed herinner alleen een keer gezondigd met een Koreaanse bibimbap en een Hawaiiaanse hamburger.

Jullie de maatjes, Georges en ik de frietjes met mayo. Deal?:popcorn:Wel echte frietjes dan, niet van die ovendinges. Steppegras mag ook.

Ik mis eigenlijk niks op reis. Overal is er wel voor elk wat wils.

Aaah, wat smaakt er beter als een puntzak friet-met-mayonaise en een curryworst speciaal op een koude, gure, winderige (cyclo)cross? Krom voorovergebogen tegen de wind, met je vingers diep in de puntzak om de laatste friet eruit te vissen, je hand vol mayonaise, je evenwicht bewaren om je curryworst speciaal niet uit zn plastic schaaltje te laten tuimelen, hmmm, doe er dan nog een blik Jupiler bij… Iedere toerist in België zou dit moeten kunnen ervaren, niks culinairs aan, geen Michelin ster in de buurt, gewoon lekker.

Maar wat ik het meest mis buiten België? een Duvel,
niet zomaar Duvel, Duvel Trippel Hop.

Ook bij ons maar in een beperkte oplage te verkrijgen, een half jaar en op is op. wachten tot het volgende brouwsel, volgend jaar.