Ik ben op zoek naar een lekker frietje met, broodje frikandel enz…
Naar een nederlandse snackbar of restaurant.
(ben hier al een tijdje en heb nu even behoefte aan vettig nederlands eten)
Wie weet ze te zitten in Thailand?
Ik ben op zoek naar een lekker frietje met, broodje frikandel enz…
Naar een nederlandse snackbar of restaurant.
(ben hier al een tijdje en heb nu even behoefte aan vettig nederlands eten)
Wie weet ze te zitten in Thailand?
Kijk eens op het Forum ervaringen over hotels/hostels etc in Thaland.
Daar staat een topic “ervaring met Nederlands pension” in of nabij Udon Thani compleet met telefoonnr.
Tot zelfs erwtensoep schijn je er te kunnen krijgen.
Het lijkt me ook wel dat er in Pattaya een of andere Hollander dat serveerd.
Zal aan je denken als ik mijn patat oorlog met uitje’s bestel.
Succes.
Het volgende stond op Thailandvoorbeginners.nl; ken het zelf niet, maar misschien is het wat:
Old Dutch
Het enige Hollandse bruin café in Bangkok! U kunt er ook iets Hollands eten. 9/3-4 Soi Sukhumvit 23, op de hoek van Soi Cowboy (tegenover het International Beer House) ST: Asoke SW: Sukhumvit
Hallo,
Je schijnt kroketten en bitterballen in Chaing mai te kunnen krijgen bij een belg in het centrum.
Verder volgens lonely planet moet er wat in Chiang Rai zitten.
gr van Moira
Bij cafe/restaurant the Wall aan de rathvitee rd. in Chiang Mai kan je kroketten, frikandellen en bitterballen krijgen.
De Old Dutch in Bkk is waardeloos en extreem duur.
In Chiang Rai zit een nederlandse tent.
Bedankt voor de reacties.
Noorden is een beetje ver, zit momenteel in Chumpon.
Zijn er mensen bekend met nederlandse ‘snackbars’ in deze omgeving?
Bijvoorbeeld Hua Hin, Koh Tao, Koh Panghang, Koh Samui, Krabi, Pkuket?
Er is ook een Old Dutch in Phuket zover ik weet maar die is waarschijnlijk gesloten omdat die gelegen is aan Patong Beach en het daar nu laagseizoen is.
Hallo,
Op de eilanden Koh Tao en Koh Phangang is geen kroket te vinden ja bevroren bij een speciale winkel en onbetaalbaar.
gr van Moira
Anders haal je toch wat bij McDonalds, Burgerking, of KFC ook niet verkeerd.
nou als ik in Azie ben ga ik toch het liefst voor het Azie voer hahaha.
Je kunt naar Bali gaan daar hebben ze zeker te weten heerlijke kroketten en frikandelen.
Daar zit zeker te weten een nederlands cafe.
gr van Moira
Ben jaaaaaaren terug (2000) ook in een Nederlands cafe in Patong (Phuket) geweest waar ze NL eten hadden, alleen weet ik de naam niet meer en misschien bestaat het ook al niet meer.
Forumlid Stevenl woont op Phuket dus die kan je misschien nog wel verder helpen.
…Je bedoelt toch niet de Dutch Inn? zijstraatje van Bangla Road.
Nederlanders op zoek naar “Friet van Piet”, Ieren op zoek naar “Mally Malone”, Duitsers op zoek naar de “Deutsche Biergarten” … af en toe verlang je toch naar iets uit het vaderland?
Groet,
Joe
Of kijk eens op www.realdutchfood.com daar kun je veel dingen online bestellen.
Geen idee of je er frikandellen,bitterballen etc kan bestellen.
In Patong beach op Phuket zitten al minimaal 3 nederlandse zaken. Waar kroketten frikandellen etc. besteld kan worden. Als wij er zijn, maak ik er als afwisseling van het thaise eten ook graag gebruik van. Ik verlang na geruime tijd op vakantie, toch altijd weer naar het Hollandse eten.
Inderdaad,in een zijstraatje van bangla road in phuket (patong beach) zit een nederlands hotel/eetcafe…
heel klein maar wel gezellig!
De gastheer maakt zelf bitterballen en gehaktballen haha…
Ik snap best dat je daar afentoe naar verlangt…
die rijst komt echt wel je neus uit op een gegeven moment…haha
jeroen
Thais frietkot in Vlaamse krant .
In het kader van lokale wetens(w)aardigheden. Mensen van allerlei pluimage bezoeken de borrelavonden van de Nederlandse Vereniging in Hua Hin / Cha-Am. Zo troffen Vlaming Mike Schuylenberg (van het frietkot) en Albert Seghers (fotograaf en culinair journalist in de Benelux) elkaar vorige week vrijdag op onze vaste borrelavond. Albert liet er geen gras over groeien en binnen 1 week stond er een hartstikke leuk artikel in “Het Laatste Nieuws” in België (wat werd omschreven als “De Telegraaf” van België). Bijgaand vindt u een foto van het artikel. Voor een grotere, leesbare afbeelding van de foto, klik hier.
Wel geen Nederlander maar Belgische friet is lekkerrrrrrrrrrrr
Er is ook een Old Dutch in Phuket zover ik weet maar die is waarschijnlijk gesloten omdat die gelegen is aan Patong Beach en het daar nu laagseizoen is.
Nee hoor, niet gesloten. het is weliswaar laagseizoen, maar dat betekent niet dat het stil is.
Ik weet nog 1 andere Nederlande snackbar, aan het strand, maar voor beide geldt: de kroketten en ballen gehakt smaken niet naar de Nederlandse kroketten en ballen gehakt. Ik haal er daarom zelden iets.
Maar op zich is zeker de Old Dutch aan te bevelen, gezellig en prima eten.
je kan frikandellen,bitterballen,kroketten halen bij de friendship supermarkt op pattaya tai net voor de tukcom.eetse allemaal
op samui zat toch een ned kroeg moira had de site een keer geplaatst.
ben blij dat ik op koh phangan af en toe een kroket kan eten en erwtensoep.cheer
Ons Lief Moira wil bedoelen "cafe Benelux"bij Herman en Julien.
In de loy kroy road op 75meter van de beroemde nightbazaar!
Daar serveren ze ook Nederlandse “frikadellen”!!
Was alweer 1 jaar geleden dat deze post “Nederlandse snackbar gezocht” is geplaatst, dat van Moira is nog vrij recent, hij is weer omhoog gekomen door de post van chockdee vandaar.