Welk eiland?

Ik ga op een wereldreis. Maar ik kom halve maart aan in Nieuw-Zeeland. Maar ik wil als ik klaar ben met Nieuw-Zeeland een eiland in de Pacific bezoeken. Maar ik weet nog niet welke. Zelf zat ik te denken aan Nieuw-Caledonië of Fiji. Ik ga alleen reizen ben jong en wil genoeg te doen hebben :D. Maar ik wil er ongeveer een week blijven, of is dit te kort?

Een paradijs voor backpacker :wink:
Groetjes!

Ik ben er nog niet geweest, maar als ik ga dan word het waarschijnlijk Bora Bora of Moorea.

Ik ben naar meerdere eilanden geweest maar niet naar Nw Caledonië.

Fiji is mooi maar te kort voor een week. Of je moet alleen op het hoofdeiland blijven. Minimaal 2 weken heb je nodig.

Samoa is heel mooi en alleen het hoofdeiland is goed te doen voor een week alleen met Savaii erbij is het te kort een week.

Cook Eilanden is echter prima te doen voor een week. Het hoofdeiland Rarotonga is prima te doen voor een week en met een dagtripje naar Aitutaki erbij. Qua tijd (1 week) en bountygevoel zou ik Cook Eilanden (Rarotonga) kiezen.

Maar de rest kan je ook wel doen maar dan ben je dus beperkt tot het hoofdeiland of je moet als je in Fiji aankomt gelijk door naar de Yasawas bv.

Kortom alles is mooi daar maar ik denk dat je gewoon moet kijken welke tickets naar welk eiland het goedkoopst zijn v.a. NZ.

Welk eiland… dat is zo moeilijk! :smiley:

Ik vind ook de Cook Eilanden geweldig, maar zou zelfs kiezen voor 2 of 3 dagen Rarotonga (ik vond het een “stads” eiland, en vrij toeristisch) en de rest op Aitutaki. De blauwe laguun, de witte stranden… heerlijk! :wereld: