Fiji, Tahiti, Cook en andere eilanden vanuit NZ

Hallo Allemaal,

joehoe ik ben zo blij: ik heb net mijn reis naar NZ geboekt. jan tm maart 2010. Maand 1 alleen met huurauto door Noordereiland, maand 2 komt mijn vriend en maken we het zuidereiland onveilig per camper en maand 3 weer alleen. In die maand wil ik een mooie cruise maken. Heeft iemand hier tips voor? Ik ben er al achter dat er veel last minute sites zijn die veel geld schelen. Maar wie heeft zoiets daadwerkelijk gedaan vanuit nz?

Groet,
Daphne

waarom een cruise? je kan ook erheen vliegen en er dan wat meer tijd doorbrengen?

Hallo,

voor een cruise betaal je echt de hoofdprijs terwijl je met Virgine Pacific zeer goedkoop daar heen kunt vliegen.

gr van Moira

Hi,

Thnks voor jullie reactie. Het lijkt me leuk om een keer meer te maken zo’n cruise. Hoeft ook niet perse vanuit NZ. Vliegen naar de eilanden en vanuit daar een cruise maken is ook goed. Wie heeft een goede tip welke eilanden het mooiste zijn?

Wij zijn er nog niet geweest maar op ons lijstje staan de cook en de Fiji eilanden.
Wij hebben ook naar die cruises gekeken viel voor ons snel af omdat het zo onwijs duur is.
Daarom gaan wij het vliegend doen en dan wat eilanden hoppen.

gr van Moira

Daphne een cruise hoef je echt niet te doen is veeel te duur.

Vanuit NZ kan je heel goedkoop naar Fiji en de Cook Eilanden vliegen (of Samoa)…allemaal ongeveer 4,5 uur vliegen vanaf NZ.

Ik ben op Fiji, Cook eilanden en Samoa geweest.

Alle 3 de eilandgroepen zijn totaal verschillend.

Tahiti zou ik niet doen…veeel te duur.

Cook Eilanden is precies wat je altijd op de plaatjes ziet…mooi stranden, azuurblauw water, palmbomen etc. Maarrrr er iets naast, het eiland rondfietsen, snorkelen, zwemmen etc niet veel te doen. Dit is dus een rustige idyllische relaxbestemming. Waarbij je zeker een vlucht moet nemen naar Aitutaki, die lagune is nl. adembenemend mooi!
Alles is gewoon NZ op de eilanden en de prijzen ook.

Samoa is nog heel puur en ruig. Maar heel mooi en nog niet toeristisch. Het is er heel goedkoop en je vind er de mooiste overnachtingsplekjes voor heel weinig geld. Maar op beide eilanden dien je wel een auto te huren want met de bus ben je van A naar B zo een hele dag bezig!

Fiji is weer heel anders. Fiji bestaat uit zoveel eilanden dat je niet weet waar je heen moet.
Het hoofdeiland is heel groot en elk deel is weer verschillend. De eilanden aan de oostkust zijn helemaal niet toeristisch, heel goedkoop en mooi.

De eilanden aan de westkust zijn heel toeristisch en iets duurder maar genoeg budgetaccomodatie te vinden. De Mamanucas bv is gewoon een hoop zand wat uit het water omhoog komt met accomodatie erop. De Yasawas zijn weer grotere eilanden.

Een cruise heb je echt niet nodig. Als je bv op Fiji naar de verschillende eilanden voor de kust gaat ga je sowieso altijd met een boot. Het verste Yasawa eiland is bv al 4,5 uur varen v.a. het hoofdeiland en je komt langs zoveel eilanden dat het al een cruise op zich is!

Mocht je de financiën ervoor hebben dan raad ik je aan om bv 2 eilanden te kiezen of alledrie (van Samoa, Fiji en Cook eilanden). Je bent toch al in NZ en dichtbij en alledrie zijn zo ontzettend verschillend !

Cook eilanden heeft ongeveer dezelfde prijzen als NZ (ze hebben ook NZ geld).

Fiji en Samoa zijn ter plaatse heel goedkoop. Vooral Samoa.

Hoi Elfje,

Leuk om van een ervaringsdeskundige te lezen! Ik hoorde dat april "een slechte tijd"qua weer is voor juist die eilanden. Weet je daar iets van?

Volgens mij kan ik me idd herinneren dat april nog geen goede maand is om naar die eilanden te gaan. Maar kan reuze meevallen hoor dan zit je nl al tegen het einde vd “slechte” weersperiode.

Ik ben toen in mei en juni naar Fiji en Samoa geweest. En in oktober naar de Cook Eilanden.
Ik had alleen maar schitterend weer.

Een vriendin van mij is in januari naar Fiji geweest en zij had alleen maar orkanen en regen.

Maar april is dan nog een gok er kan nog een orkaan komen of flink regenen maar omdat het al tegen eind is zou het gewoon al gewoon mooi weer zijn.

Als je dus in april gaat en je bent al in NZ dan zou ik gewoon gaan hoor. Je kan zo op het internet voor de eilanden orkaanvoorspellingen zien als je in NZ bent. (Bij ons houden ze het weer dagelijks bij in temperaturen maar bij de eilanden is het altijd super warm dus daar is eigenlijk alleen de weersvoorspelling van de orkanen van belang). Als er niets aan zit te komen zou ik gewoon gaan hoor.