Fiji of Samoa?

Hallo allemaal,

Ik ben van plan dit jaar op reis te gaan en ik wil hierbij graag een van de eilanden in de pacific bezoeken vanaf nieuw-zeeland. Nu zit ik te twijfelen tussen samoa en fiji, omdat deze het minst ontwikkelend, mooist en goedkoopst zijn.

Ik wil graag ongeveer twee weken een beetje relaxen op een bountystrand en en mooie natuur zien (tropische wouden met watervallen etc). Er hoeft niet veel te doen te zijn: hierna vlieg ik naar azië, dus daar haal ik de misgelopen stapavonden wel weer in :slight_smile:

Kan iemand mij vertellen wat de grootste verschillen zijn tussen de eilanden? Ook qua kosten, aangezien ik ga backpacken… Het schijnt bijvoorbeeld dat samoa goedkoper is dan fiji, maar dat een vlucht vanuit nieuw-zeeland wel weer duurder is voor samoa. Hoe duur zou een retourje eigenlijk kosten naar een van deze twee eilanden? En dagelijkse kosten voor eten en slapen?

Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen! Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg

Als het helpt ,wij zijn in April Mei op Fiji geweest en wij hebben gemerkt dat als U naar een bounty strand wilt ,dan moet je niet naar Nadi(Viti Levu isl).Kleinere eilandjes zijn meer tropisch en zien er ook zo uit net zoals U ze voorstelt:)

Samoa en Fiji zijn beide geen “bounty-strand” bestemmingen! Ze zijn heel ruig en puur.

Fiji bestaat al uit zoveel eilanden dat er op Fiji zelf al heel veel verschil bestaat tussen de eilanden, noordkant, zuiden, west en oost bv.

In Fiji heb je het meest om te doen en het meest om uit te kiezen om naar toe te gaan en is allemaal prima geregeld qua reizen tussen de eilanden.

Samoa is echter nog puurder en ruiger als Fiji.

Mocht je dus echt de puurheid en de ruigheid willen dan moet je zeker naar Samoa. Best nog wat te zien op de eilanden en verder lekker relaxen. En idd heel goedkoop (goedkoper dan Fiji).

Maar géén bountystranden!

Mocht je écht bountystranden willen dan moet je naar de Cook Eilanden en dan vooral naar het atol Aitutaki!! Dat is bountystrand op en top (zonnebril vereist voor het felle blauwe water en witte zand! Ook makkelijk te komen vanuit Auckland.

Een uitgebreid verschil tussen de eilanden heb ik gepost in de topic “Tahiti en Frans Polynesie”

In 2004 ben ik naar beide eilandgroepen geweest. Ik heb op Fiji een half jaar stage gelopen en ik ben daarna oa naar Samoa gereisd. Fiji is een prachtig land met veel bounty-eilanden en (met de juiste tips) zeker betaalbaar! Samoa is ook prachtig, maar na de tsunami en zeebeving laatst, kan je stukgeslagen koraal en stranden vol glas etc verwachten…en de palmbomen staan ook niet meer romantisch over het strand te wuiven, aangezien die allemaal redelijk om zijn gespoeld. Dus mijn voorkeur zou naar Fiji uit gaan. Wat zoek je precies op Fiji? Misschien kan ik je nog wat plekken aanraden.

Hai!

Ik ben op dit moment in nieuw-zeeland. Mijn reis is bijna aan het einde en ik wil graag nog een paar weken relaxen ergens op een mooi warm strand voor ik terugkeer naar het koude nl!!

In eerste instantie dacht ik aan Fjij. Na wat lezen op internet en een bezoekje aan het reisbureau begin ik echter te twijfelen. Ten eerste is me op het reisbureau aangeraden om alles van te voren te boeken (een pakket met accomodatie en bootshuttles tussen de eilanden). Ik ben hier persoonlijk meestal geen fan van. Ik vlieg liever ergens heen en kijk dan hoe ik het er vind voordat ik beslis hoelang ik overal wil blijven. Volgens het reisbureau zit alle accomodatie echter vaak heel erg snel vol.

Daarnast heb ik op o.a. hostelworld gekeken en zag ik dat prijzen van hostels rond de 50 dollar liggen!? Weet iemand of dit echt zo is overal?

Mijn vragen zijn dus eigenlijk:
Is het mogelijk en aan te raden om gewoon naar Nadi te vliegen en accomodatie en vervoer te regelen als ik er ben? Is dit duurder dan de pakketoptie?
Daarnaast vroeg ik me af welke eilanden leuk zijn om aan het strand te liggen en te feesten en welke de moeite waard zijn om te bezichtigen kwa natuur en cultuur?
Kloppen de prijzen die ik heb gezien voor dormrooms (50 dollar)?

Andere tips zijn ook zeer welkom!!

Onwijs bedankt alvast! Groeten, Esther