Eiland hoppen vanuit Nieuw Zeeland

Hoi, wij gaan dit najaar naar Australie en Nieuw Zeeland en waren van plan ook tijd te nemen om te relaxen op de cook eilanden of een ander mooi paradijsje, maar… .nou blijkt dat toch verder weg te zijn dan we in eerste instantie dachten! Hoe makkelijk is het om dat toch te doen en heeft iemand een idee van de kosten? Zonnige groetjes, Sonja

Ik heb zelf vanaf Brisbane (Australie) een vlucht gepakt via Virgin Blue naar Fiji om te Eiland hoppen. Een retourtje kost rond de 300 AUD (200EUR)
In Fiji zijn veel eilandjes en iedereen spreekt Engels, vervolgens kun je een rondje eiland doen of enkele paradijselijke eilanden hoppen…

wat een goede optie is om te vliegen met Air Newzealand. Wanneer je dan vliegt over LA kan je er voor kiezen om te vliegen over de Cook Islands of over Samoa. Je betaald dan bijna niks extra. Boek een retourtje Newzealand en je kan op de heen en terugweg een eiland in de pacific bezoeken. Ik ben twee jaar terug zo naar new zeeland gevlogen. Heen twee weken in de Cook Eilanden verbleven en terug twee weken in Samoa. Echt heel erg fantastisch. EEn ticket van nieuw zeeland naar australie is niet zo duur en het is een goede optie om via air newzealand alles in een keer te regelen. beide eilanden zijn echt een aanrader. Veel plezier en geniet ervan

groetjes Wouter

Ja dat heb ik ook 2 keer gedaan met Air NZ een retour ticket geboekt naar Auckland waarbij ik op de heen weg op Fiji eilanden kon bezoeken en op de terugweg Samoa.

De 2e keer had ik het goedkoopste round the world ticket combinatie van KLM en Air NZ (Cook Eilanden - Auckland - Tokyo).

Een "retourticket van Air NZ waarbij je stopovers kan doen op Fiji, Samoa of Cook Eilanden is het goedkoopst.

Maar om van Auckland naar de eilanden te vliegen is ook niet echt duur hoor en het is echt niet ver weg, Fiji, Samoa en Cook Eilanden is allemaal ongeveer 4,5 uur vliegen van Auckland.

Als je na Australie en New Zeeland gewoon lekker wilt relaxen op een bounty eiland die eruit zien als op een plaatje raad ik je de Cook Eilanden aan en dan zeker !!! naar het eiland Aitutaki vliegen !! De lagune van Aitutaki is zoo mooi, je weet echt niet wat je ziet !

Zijn er dan ook tickets waarmee je ineens verder naar Zuid-Amerika kan vliegen?

Of is het misschien beter om een retourticket van Air NZ te kopen waarbij je stopovers kan doen op Fiji, Samoa of Cook Eilanden en daarna een apart ticket om van NZ rechtstreeks naar Zuid-Amerika (Santiago - Chili) te vliegen.