Als fan van de Pacific Islands heb ik na Fiji, Samoa (en Hawaii) in oktober dit jaar de Cook Islands bezocht.
Het hoofdeiland Rarotonga is een klein eiland, met de bus ben je met een uur het eiland rond en met de auto ook, met de scooter doe je er anderhalf uur over. De mensen zijn er supervriendelijk. De valuta is NZ Dollars of Cook Islands Dollars, wordt door elkaar gebruikt.
Rarotonga is precies wat je altijd op de plaatjes ziet in tijdschriften en op tv…geweldige stranden, lagune’s etc.
Ook heb ik het andere eiland Aitutaki bezocht (45 min. vliegen van Rarotonga).
Het eiland Aitutaki is ook klein en vele malen “rustiger” dan Rarotonga.
Maar de lagune van Aitutaki met de vele motus (kleine eilandjes) is werkelijk waar adembenemend mooi !! Zo onvoorstelbaar mooi, alle kleuren lichtblauw, azuurblauw water dat je je maar kan voorstellen. Ik ben niet ergens snel van onder de indruk maar de the lagoon of Aitutaki…is zooo mooi.
Dus mocht iemand het echte Pacific island dream gevoel willen, ga zeker een keer naar Rarotonga en vooral Aitutaki, en neem een cruise op de lagoon in Aitutaki om de mooie lagoon te bewonderen met de eilandjes ! En haal een One Foot Island stempel in je paspoort in 's werelds kleinste postkantoortje op One Foot Island.