Vraagje over de Cook Eilanden

Beste reizigers >>>,

Midden november kom ik aan op de Cook Eilanden, daar blijf ik 10 dagen.
Ik wil graag in deze trip een paar dagen naar Aitutaki, nu is mijn vraag moet ik deze vliegtickets hier in Nederland al boeken of kan dat daar ook? Niet dat ik straks daar ben en dat het vliegtuig vol zit haha.
Weet iemand nog budget hotels?

Alvast bedankt.

Groeten Joopi :vak02:

Aitutaki is zeker een aanrader!
Bereid je voor op rust, palmbomen, een blauwe lagoon en witte stranden… en een regenbuitje af en toe. :slight_smile:

Ik zou de tickets denk ik p tijd boeken. Ik heb ze 2 maand van tevoren geboekt destijds en heb de wat hogere prijs op de koop toegenomen. Ik denk dat er bij mij echter nog geen 20 van de 50 plaatsen in het vliegtuigje bezet waren, dus enorm veel haast hoef je ook niet te hebben.

Ik zat destijds in Rarotonga Backbackers op Raro (erg goedkoop) en op Aitutaki in het Amuri Guesthouse: niet supergoedkoop, ik geloof destijds 35 CI dollar per nacht, maar schoon en gezellig: niet te groot ook.

Enjoy! :vak02:

1 like

Bedankt voor je reactie. Maar ik heb een probleem :(. Ik keek even bij Air Rarotonga website, helaas zijn alle vliegtickets naar Aitutaki in periode van midden november. Hoe is dit mogelijk ? Je kan wel de vliegtickets kopen, maar daar voor staat sold out. Een day tour naar Aitutaki is wel mogelijk, maar dat lijkt mij iets te kort. Blijf er liever 3 dagen :). Bedankt voor je tips!

Ik zie wat je bedoelt.
Vink het vakje “flexible traveller” eens aan, dan krijg ik namelijk wel een prijsopgaaf.
Ik kan me niet voorstellen dat alles al uitverkocht is…

Ik zie trouwens dat de prijzen wel flink omhoog zijn gegaan sinds 2006 zeg… 3 dagen is wat kort, ik heb toen 4 dagen Aitutaki/5 dagen Raro gedaan en had liever nog wat langer op Aitutaki gezeten.
Raro is toeristisch en druk, zeg maar de grote stad van de eilanden groep. De andere eilandjes zijn zo anders. Atiu schijnt ook erg mooi te zijn.

Ik ben ook 4 dagen op Aitutaki geweest. Het eiland zelf stelt niks voor en er is maar 1 pinautomaat. Maar de lagune is echt adembenemend mooi !!

Ik ben toen 4 dagen op Aitutaki geweest en heb overnacht bij Tom’s Beachcottage. Hij komt je ook halen vd luchthaven en brengt je er weer naar toe. Het is er heel goedkoop en ik had een fiets gehuurd van een paar huizen verderop. Toms Beachcottage ligt een paar minuten fietsen van het hoofdstadje (lees 6 huizen) waar 2x per week ofzo een speciale traditionele dansavond is met eten in de plaatselijke …kweet niet meer wat het was…een keet.

Vanaf Toms Beachcottage fiets je zo naar de lagune en je kan daar gewoon lekker aan het strand liggen en lekker op het terras zitten van de dure resorts.

Verder heb ik 2 verschillende boottochten over de lagune gedaan, met snorkelen. 1 met de grote boot en 1 met de speedboot, allebei anders dus allebei leuk en de lagune is echt zooo moooi dat je er geen genoeg van kan krijgen!

Het vliegtuigje waar ik in zat om naar Aitutaki te vliegen zat niet vol hoor en kan je gewoon ter plaatse boeken. Het is wel een heel klein vliegtuigje want ik zat voorin en als de deur opengaat val je bijna naar buiten door de deuropening. Ga aan de linkerkant vh vliegtuig zitten op de heenweg dan heb je echt heel mooi uitzicht over de lagune als je aan komt vliegen en ga vervolgens aan de rechterkant zitten als je weer terugvliegt naar Rarotonga.

Ik heb in Rarotonga overnacht bij Vara’s Guesthouse (beach) supergoedkoop en mooiste lagune en ze komen je gratis halen v.a. je internationale vlucht.

1 like