accommodatie Aitutaki

We willen in 2015 een reis maken van 3 maanden.
Eerst naar Australie, dan anderhalve week een mooi eiland in de buurt en we sluiten af met new zealand.

Aitutaki lijkt me een schitterend eiland, maar als ik naar accommodaties zoek via bookings.com krijg ik alleen maar accomodaties van 1700 en duurder. Iemand tips voor een mooie betaalbare accommodatie?

grt
Bart

Aitutaki is een schitterend eiland en er is zeker ook goedkopere accommodatie te vinden. Mijn hostel is er niet meer, dus ik kan je geen tips geven, maar als je googled op “aitutaki tourism” kom je al flink wat sites tegen. Blijf zoeken!

check bv. http://www.cookislands.travel/DisplayMembers_sbt_ar=2_stm=1,2,3,4,5_.html of http://enjoycookislands.com/aitutaki-accommodation-backpackers.html

1 like

Ik heb op Aitutaki overnacht in Tom’s Beachcottage. Koste een paar jaar geleden EUR 25 per nacht (ik was alleen) en je krijgt gewoon een prima no nonsens kamer. Gedeelde toiletten en douche, maar prima te doen, toen ik er zat was er nog 1 kamer verhuurd dus toilet en douche delen is dan geen probleem. Ze hebben ook een keuken waar je gebruik van kan maken. De eigenaar haalt je ook op van het luchthaventje en brengt je weer terug. Het is een paar minuten fietsen naar het “hoofdstadje”. Bij een paar huizen verderop had ik een fiets gehuurd, ook heel goedkoop. Van daar is het ong. 20 min fietsen naar de lagune (maar dat is meer omdat het er zooo warm is en je niet zo snel fietst!). Bij de lagune kan je gewoon bij de dure resorts gaan eten en/of drinken en genieten van het uitzicht. Bij Toms Beachcottage hangen ook flyers van de aanbieders van een boottocht over de lagune, die kan je daar gewoon met de vaste telefoon bellen en boeken. Ik vond de lagune zooooo mooi dat ik 2x met een boottocht ben meegegaan, 1x met een grote boot en 1x met een speedboot. Allebei mooi en allebei de tochten zijn heel anders. Zeker een aanrader om naar Aitutaki te gaan!

Op het hoofdeiland van de Cook Eilanden heb ik bij Vara’s Beachhouse op Muri Beach overnacht, ook supercheap (wel de Beachfront) en je zit pal naast de grote luxe hotels waar je over het strand zo naar toe kan lopen en kan eten en drinken als je geen zin hebt om zelf te koken in de keuken van Vara’s Beachhouse.