Prijzen accomodties

Hallo,

Ik heb hier op het forum verschillende accommodaties gezien voor bijvoorbeeld Tasmania en Australië. Ik ben nogal geschrokken van de bedragen die men vraagt voor accommodatie. Is Australië en omgeving echt zo duur?

De prijzen zijn zo hoog omdat de AUD recordhoogte heeft bereikt. Voor lodging zou je ook eens kunnen kijken bij Big4 en zijn holidays parks.
http://www.big4.com.au/

Australië is inderdaad best duur geworden, maar je kunt nog steeds redelijk geprijsd in ‘dorms’ (slaapzalen) in hostels slapen en redelijk geprijsd op campings. Big4 is daarbij zeker niet de goedkoopste camping. Kijk, bij kamperen, rond bij lokale campings of bushcampings.

Ik weet niet of Rogier wil gaan kamperen of in hostels wil overnachten. Het advies voor Big4 was meer voor de cabins.

Hoi Rogier,

Ik reageer even op je berichtje omdat ik ook erg geschrokken ben van accomodatie in Australië. Ik ben er een week geleden vertrokken en heb 6 weken rondgereisd. En ja; de prijzen zijn echt hoog. Vaak hoger dan prijzen in Europa. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor accomodatie je zoekt en op welke locatie. Houd ook rekening met lokale vakanties/feestdagen. Australië is backpack heaven dus voor ieder budget is er accomodatie te vinden, maar: je krijgt natuurlijk waarvoor je betaald. Vanaf zo’n 25 dollar per nacht heb je een bed in een gedeelde slaapzaal (6-12 mensen). Voor 35 dollar per nacht deel je meestal je kamer met 3-4 mensen.

In een hostel kun je voor 60-100 dollar per nacht (afh. van kwaliteit en locatie) een privé kamer krijgen. De duurdere kamers hebben een ensuite badkamer. Wil je in hotels verblijven dan zit je altijd over de 100 dollar heen. Het is mij tenminste niet gelukt om iets onder de 100 dollar per nacht te vinden… Niet in de toeristische plaatsen/grote steden iig.

Een alternatief is om een campervan te huren. Je hebt dan altijd een bed bij je en heb weinig acco kosten. Vaak betaal je 2 tientjes per nacht voor een sta-plaats. Er is dan stroomvoorziening en een toilet/douche gebouw op de camping.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
Veel plezier!

1 like

Thanks voor je antwoord, mag ik vragen welke route je hebt gedaan en hoeveel je ongeveer kwijt was totaal voor de reis?

Bedankt.

Rogier