Overnachten met camper

hoi,

wij willen misschien volgend jaar oktober met een camper een aantal weken rondreizen.
maar we vragen ons nu af hoe duur een overnachtingsplek ongeveer is en of er veel camper plekken/parken zijn?
en mag je ook gewoon ergens staan of moet je echt op een park?

groetjes

Wij reizen zelf niet met een CV of RV maar deze keten heeft een goede naam. We verblijven er ook wel eens in cabins. Zal niet de goedkoopste oplossing zijn. Verder hebben we tijdens onze rondreizen in werkelijk elk klein plaatsje we eens een camping gezien dus ik zou me geen zorgen maken om iets te vinden behalve in het hoogseizoen en tijdens de schoolvakanties. Wild kamperen zou ik zelf niet gaan doen en zeker niet op parkeerplaatsen langs de weg tenzij er andere RV’s staan.

In oktober kan je op elke camping zo terecht. Het is dan iets goedkoper dan het hoogseizoen, ik schat zo’n 20-25 dollar per nacht. (hoogseizoen is 30-40 dollar) Daar zijn keukens en goede voorzieningen.

Wildkamperen zou ik niet doen. Er zijn een aantal plekken waar basisvoorzieningen zijn (vies oud toilet, heel soms koude douche) wat een camperplek is. Die zijn gratis en staan wel op kaarten aangegeven, als je een goede hebt.

Elke camping is gericht op campers en kan je eigenlijk overal makkelijk overnachten. Prijzen zaten bij ons tussen de 10 dollar en de 60 dollar op een topcamping. Je kunt overnachten in national parken en ook op campings zelf. Zelfs in stadjes en bij pretparken kun je over het algemeen nog makkeijk parkeren.

Je breekt je nek over de campings, zeker in de wat meer bewoonde gebieden kun je maar uitzoeken. Boeken hoeft niet, er is er altijd wel eentje met een plekje. In de outback moet je wel even rekening houden dat de volgende camping een ‘stukje’ rijden is. Maar met een beetje voorbereiden is dat geen probleem, en in de outback zijn de campings zeker niet druk.

Naast campings met faciliteiten (WC, Douche, keuken, etc) zijn er ook Bushcampings. Daar heb je eigenlijk alleen een plekje verder niets.

Je kunt ook wild kamperen, maar waarom? Persoonlijk vind ik het wel lekker een douche en wc te hebben, maar dat is mijn voorkeur. Een een beetje stroom om de koelkast op temperatuur te houden is ook wel fijn als je net voor drie dagen eten hebt ingeslagen.

Maar alle mogelijkheden zijn er

hoi iedereen, bedankt voor de reacties.
we gaan waarschijnlijk west australie bereizen met camper of auto…
zijn er in west australie ook genoeg campings?

In 2007 Perth -Darwin gedaan met een rondje van een paar dagen in de ZW-hoek echter niet met een camper maar wel enkele keren op een camping/caravan park overnacht.
Er zijn in WA voldoende campings. Zeker in het in het ZW.
Goede campings zijn de BIG4 en TOP Tourists parks.
zie www.big4.com.au en www.toptouristparks.com.au
Neem ook een kijkje op: http://www.goseeaustralia.com.au/caravanparkspage.asp bij WA.
Koop een kaart van WA van HEMA maps. Hier staan ook camping area’s op die niet op het lijstje staan van de laatste link.
Zo kan je ook enigszins je route bepalen naast wat je allemaal wil gaan doen en zien.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Chris

Nog een nabrander.
In de Lonely Planet van Perth en WA vind je ook het e.e.a.

Chris

Je kunt in West Australie PERFEKT gratis of ZEER goedkoop camperen met camper.

Wij hebben in 2006 route Perth - Darwin gedaan en hebben zeer veel op bushcamps en semi parkings overnacht.
Je staat eigenlijk nooit alleen en dan is het tegen de avond altijd zeer gezellig met de anderen.
BBQén en brewski doen en kamperen voor ca. $Aus 5-10 op plekken met nette en schone toiletten.
Wij hebben via Apollo gehuurd wat voortreffelijk en goedkoop was.

Zoek eens naar de gids: the guide to free-camping in WA

Wat is brewski? Zeker iets met bier? :king:
Ben je ook wel eens gewoon langs de kant van de weg gaan staan?

Hey,

Ja brewski is in OZ biertje.

Nee hebben we niet gedaan omdat het nergens nodig was.
Toch zeer veel plekken die zijn ingericht om te stoppen en/of overnachten.

Wij hebben maar de helft van de nachten op een camping gestaan en de rest op overnachtingsplekken.

Greetz,

Flyboy:wereld:>>>