Wanneer boeken?

Hallo,

Eind dit jaar wil ik mijn zus bezoeken die op Waiheke Island woont. Ik zou willen vertrekken rond 15 december en een maand later keer ik terug. Weten jullie wanneer ik best mijn ticket boek? Het is natuurlijk de bedoeling om zo goedkoop mogelijk ter plaatse te geraken (Auckland dus). Ik kan vertrekken uit Brussel, London, Amsterdam of Parijs.

Ik heb niet echt een voorkeur voor een maatschappij, maar ook hier zijn tips welkom.

Bedankt voor jullie hulp!

I.

PS: mijn excuses mocht ik dit onderwerp niet op de juiste plaats hebben gezet, maar ik vond niet direct een forum dat rechtstreeks bij mijn vraag aansloot.

Nu boeken! Olie wordt duurder. En hoe langer je van te voren boekt hoe goedkoper het is. Tuurlijk komen er soms wel eens aanbiedingen maar dan moet je ook wel geluk hebben dat het voor dezelfde periode is als wanneer jij wilt.

Wil je een gok wagen, zet dan de “prijs wekker” op www.vliegennaar.nl Die van ons staat al aan voor Argentinie :wink:

Wij zijn afgelopen november naar Auckland gevlogen en hebben onze tickets bij Korean Air geboekt in juli. 2 weken later waren er alleen nog maar business-class tickets voor die vlucht: 5x zo duur. Dus ik zou ook zeggen, boek zo vroeg mogelijk.

Ik zou zeker nu al gaan kijken ik heb zelf met Singapore Airlines gevlogen die hebben af en toe een promotie dan kun je retour vliegen voor rond de 1200 euro. KLM vliegt vaak ook voor die prijzen tussen de 1200 en 1300 euro retour.

Oeh, Waiheke Island! Far enough behind to be ahead! Geweldig daar, ga vooral naar de bioscoop!

En inderdaad, nù al gaan kijken en boeken, goedkoper wordt het vaak niet, is ook mijn ervaring.

Hoi, wij vertrekken op 1 december 2011 en regelden onze vlucht via Aussi Tours. Prijs was 1134€/persoon met Qantas. Heen van Brussel naar Auckland en terug vanuit Christchurch. We kregen nog 100€ korting per persoon omdat we hun roadshow bezochten in november, dus voor € 1034. Ik weet natuurlijk niet of die prijzen nu nog gelden of intussen omhoog/omlaag zijn gegaan…maar je kan altijd ook eens op hun website gaan kijken: www.aussitours.be . Misschien zijn er nog wel lagere prijzen mogelijk via andere maatschappijen maar wij wilden het risico niet nemen om te wachten met boeken.