Vroeg vliegticket boeken

Is het financieel lonend erg vroeg een vliegticket te boeken? En hoever voor de reis kan dat?

Hoi Hans,

Naar mijn weten is dat zeker lonend. Hoe vroeger je bent, hoe goedkoper het is. (uiteraard hangt het er ook vanaf welk seizoen je gaat)
Je kan 11 maanden van tevoren je ticket boeken.

Succes met boeken!

Joris

Dit hangt erg af van de vliegmaatschappij en de manier van boeken.

Bij de reisagent betaal je vaak meer dan via de maatschappij direct online, maar soms loont het om naar prijsstunters op internet te kijken die dezelfde tickets voor minder geld aanbieden.

Bij sommige maatschappijen duikt de ticketprijs een paar dagen voor vertrek ineens een stuk, maar je moet maar net geluk hebben dat de tickets dan nog beschikbaar zijn. Vol is vol!

Wil je ergens heel graag naar toe en in een bepaalde periode dan zou je het zekere voor het onzekere nemen en vroeg boeken ook al weet je natuurlijk niet of de prijs gaat zakken later maar je weet wel dat je al een ticket hebt en dat is vaak een hele geruststelling.

Indien je wacht met je ticket dan moet je ook je wensen laten varen omtrent je bestemming. Heb je zoiets van ik zie wel waar ik naar toe ga dan kun je zeker wachten met boeken en hopen op een stunt maar de meeste willen toch de zekerheid omdat ze al een lange tijd naar een bepaalde vakantie of bestemming naar uit kijken.

Frank

Ligt er een beetje aan, als je goedkoop wil vliegen moet je minimaal 4 tot 6 weken voor vertrek een ticket online boeken !!
Na mijn mening zijn alleen Easyjet, Ryanair, en Wizzair de allergoedkoopste met reizen binnen Europa.
Die aanbieders als: Vliegtickets.nl, en goedkope vliegtickets.nl zijn altijd stuken duurder als bovengenoemde 3 van mij.
Zij nemen zelfs die low-cost maatschappijen niet in hun bestand op.
Ik heb nog nooit gezien dat je bij cheaptickets.nl met Ryanair vliegt.
Zij doen namelijk alleen zaken met de gerenormeerde maatschappijen als British Airways en Lufthansa bijvoorbeeld !!!

Buiten europa is tot op heden nog een ander verhaal, maar met deze crisis zou het mij niks verwonderen als Ryanair en Easyjet er ook aan beginnen in de toekomst.

Piepo…

Een goed voorbeeld is Airasia die ook op Londen vliegt, alhoewel ik mij nog niet verdiept heb in de prijzen.

Frank